Overslaan en naar de inhoud gaan

Short Commerce ontvangt zeldzame TikTok Agency Partner Badge

TikTok reikt de badge op eigen initiatief uit en doet dat niet vaak.
Short Commerce
Lars (l) en Timo
© Aangeleverd

TikTok onderscheidt opnieuw een Nederlands bureau binnen zijn Marketing Partner-programma met een Agency Partner-badge. Short Commerce, een social advertising-bureau, krijgt de vermelding in navolging van Aidem, eerder dit jaar.

Met de badge laat TikTok zien dat een bureau een serieuze partner is, waar het bureau kan pronken met de onderscheiding. TikTok bepaalt zelf wie er in aanmerking komt voor één van zijn typen badges en vraagt geselecteerde bureaus om aanvullende informatie voordat een erkenning eventueel wordt uitgedeeld. Een badge is gebaseerd op de expertise en TikTok-campagneresultaten van het bureau, weten we inmiddels. De grootte of naamsbekendheid van het bureau spelen niet tot nauwelijks mee, blijkt ook uit de onderscheiding van Short Commerce.

Prijs niet verwacht

Short Commerce is in 2022 opgericht door Timo van Lingen en Lars Vogelaar. Het bureau heeft inmiddels vijf vaste medewerkers en drie freelance medewerkers en verzorgt content-first performance advertising voor merken als New York Pizza, Sophia Mae en Henkel. Niet alleen op TikTok, maar ook op andere platformen. De twee oprichters hadden de TikTok-badge helemaal niet verwacht, vertellen ze voorafgaand aan de uitreiking aan Adformatie. ‘We hebben ons de afgelopen jaren echt gericht op de werkzaamheden voor klanten en groeien, niet echt op publiciteit vergaren of meedingen naar prijzen’. Dat het duo en het team blij is met de onderscheiding, spreekt voor zich.

Samenwerken met andere bureaus

Overigens werkt Short Commerce niet alleen rechtstreeks voor adverteerders, maar ook samen met andere social- en influencermarketing-bureaus. De bekendste partner is For You Agency, dat zelf ook gespecialiseerd is in TikTok. Waarom For You Agency samenwerkt met Short Commerce? ‘Wij hebben een hele andere manier van werken en vullen elkaar aan’, zegt Van Lingen. ‘We zien het totaal niet als concurrentie. We werken echt samen’.

De TikTok-badge kan goed zijn voor de klandizie, maar dat maakt Van Lingen en Vogelaar niet zoveel uit. Vogelaar: ‘We hebben pas vanaf 1 februari weer plek voor klanten’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in