Overslaan en naar de inhoud gaan

Netflix-serie Wednesday neemt Westfield Mall of the Netherlands over: 'bereid je voor op een donker kerkhof'

Activatie rondom de release van seizoen twee van de duistere, razend populaire serie.
Netflix
© Foto: aangeleverd

Het grootste Nederlandse winkelcentrum, Westfield Mall of the Netherlands, slaat de handen ineen met Netflix. Ter ere van de release van seizoen twee van de razendpopulaire serie Wednesday, verandert het winkelcentrum vanaf 4 augustus in een duistere plek. Zes dagen lang wordt 'shoppen een ervaring waar je humeur alleen maar donkerder van wordt', belooft Netflix. 

'Bereid je voor op een donker kerkhof midden in het winkelcentrum, schaduwen achter elke hoek en een sfeer waar zelfs Morticia zich thuis zou voelen. Mis het niet; je gaat er nog nachtmerries van krijgen', kondigt de streamingreus aan. Het moge duidelijk zijn dat de activatie een grimmig karakter krijgt, passend bij de serie. Netflix spreekt zelfs over 'the Mall of Misery'. 

Wednesday is Netflix-kaskraker 

Lang niet elke nieuwe film of serie van Netflix krijgt op verschillende manieren aandacht. Zeker niet in Nederland. Dat de streamingreus een tweede seizoen van een serie - ook in Nederland - op verschillende manieren gaat promoten, geeft daarom goed aan hoe belangrijk Wednesday is voor het bedrijf. We pakken de cijfers er even bij. Wednesday werd direct na de release in november 2022 de meest bekeken Engelstalige Netflix-serie in een week.

Wednesday groeide op Netflix ook uit tot de populairste serie van het jaar, stond in tientallen landen op de eerste plaats van meest bekeken en wist zich te kronen tot één van de meest bekeken Netflix-series ooit op het grootste streamingplatform ter wereld. Nominaties voor onder meer de Golden Globes en Primetime Emmy Awards volgden. De verwachtingen voor het tweede seizoen zijn dus hooggespannen en er is Netflix veel aan gelegen om de vele fans na een paar jaar Wednesday-stilte warm te maken - of kippenvel te geven - voor het nieuwe seizoen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in