Het grootste Nederlandse winkelcentrum, Westfield Mall of the Netherlands, slaat de handen ineen met Netflix. Ter ere van de release van seizoen twee van de razendpopulaire serie Wednesday, verandert het winkelcentrum vanaf 4 augustus in een duistere plek. Zes dagen lang wordt 'shoppen een ervaring waar je humeur alleen maar donkerder van wordt', belooft Netflix.
'Bereid je voor op een donker kerkhof midden in het winkelcentrum, schaduwen achter elke hoek en een sfeer waar zelfs Morticia zich thuis zou voelen. Mis het niet; je gaat er nog nachtmerries van krijgen', kondigt de streamingreus aan. Het moge duidelijk zijn dat de activatie een grimmig karakter krijgt, passend bij de serie. Netflix spreekt zelfs over 'the Mall of Misery'.
Wednesday is Netflix-kaskraker
Lang niet elke nieuwe film of serie van Netflix krijgt op verschillende manieren aandacht. Zeker niet in Nederland. Dat de streamingreus een tweede seizoen van een serie - ook in Nederland - op verschillende manieren gaat promoten, geeft daarom goed aan hoe belangrijk Wednesday is voor het bedrijf. We pakken de cijfers er even bij. Wednesday werd direct na de release in november 2022 de meest bekeken Engelstalige Netflix-serie in een week.
Wednesday groeide op Netflix ook uit tot de populairste serie van het jaar, stond in tientallen landen op de eerste plaats van meest bekeken en wist zich te kronen tot één van de meest bekeken Netflix-series ooit op het grootste streamingplatform ter wereld. Nominaties voor onder meer de Golden Globes en Primetime Emmy Awards volgden. De verwachtingen voor het tweede seizoen zijn dus hooggespannen en er is Netflix veel aan gelegen om de vele fans na een paar jaar Wednesday-stilte warm te maken - of kippenvel te geven - voor het nieuwe seizoen.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu