Overslaan en naar de inhoud gaan

For You Agency start studiotak met Roxy Dekker-documentaire: ‘Wat werkt op socials, kunnen we doorvertalen naar langere content’

Social-first-bureau wil via eigen studiotak meer langere content produceren, onder andere voor YouTube.
Roxy Dekker
© Foto: aangeleverd

For You Agency, van origine een TikTok-bureau dat is uitgegroeid tot een social-first-bureau, breidt zijn activiteiten verder uit. For You Studios is een nieuwe tak van het bedrijf en ontwikkelt formats voor en met creators, licht medeoprichter Tess Scholten toe. De eerste productie is de documentaire ‘Ik ben Roxy’, over zangeres en content creator Roxy Dekker. Die documentaire is nu te zien op Amazon Prime Video.

Roxy Dekker was (en is) als talent aangesloten bij For You Agency, dat een paar jaar geleden meemaakte hoe de aanstormende zangeres in één zomer uitgroeide tot een landelijke bekendheid. De samenwerking bleef en leidde tot het idee om een documentaire te maken over de groei van de artiest. Geen traditionele documentaire, maar een die qua stijl aansluit bij haar jongere publiek, licht Scholten toe. ‘Fris, luchtig en behapbaar’. Het bureau bedacht het concept en sloeg de handen ineen met NewBe en Prime Video voor de realisatie.

De vierdelige documentaire, nu te streamen, geeft een boeiend inkijkje in het leven van de pas twintigjarige hitsensatie. We zien Roxy lachen, huilen en vol zenuwen aan een concert beginnen. ‘Een docu is alleen goed als je het zelf kut vindt’, citeert De Volkskrant in een tv-recensie. ‘Ze (Roxy Dekker) snapt wat er nodig is voor een geslaagde serie’, luidt het oordeel.

Van social naar tv

Een goede start voor For You Studios, beaamt Scholten. Ook een mooi moment om de nieuwe bedrijfstak aan de buitenwereld te presenteren. De medeoprichter leidt de studiotak, het team vormt zich op projectbasis en bestaat uit eigen medewerkers en freelance hulp. Er wordt nu vooral gewerkt aan het (uit)bouwen van YouTube-kanalen van merken (klanten) en talenten die bij het bureau zijn aangesloten. Scholten: ‘Onze analytics wijzen uit dat de meeste van onze kijkers YouTube via de tv bekijken. De kijktijd is ook lang, dus het beeld dat jongeren alleen hele snelle content willen is niet juist. Als de content klopt, blijf je kijken’.

Die claim strookt met wat YouTube zelf onlangs deelde, in een interview met Adformatie. Waar we een paar jaar geleden vooral video’s van 8 tot 12 minuten keken, zijn nu met name wat langere video’s in trek.

Het plan van For You Studios? ‘Meer kijken naar wat werkt op social media en dat doorvertalen naar long form, dus langere content’. Scholten spreekt ook een andere ambitie uit. ‘We zijn dankbaar dat we de documentaire over Roxy in co-creatie met NewBe konden maken. Zij waren een goede partner voor deze eerste keer. Een volgend project willen we helemaal zelf van A tot Z verzorgen’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in