Adverteren op Fast-kanalen (Free Ad-Supported Streaming TV) blijkt niet alleen bereik te realiseren, maar ook merkassociaties meetbaar te versterken. Dat blijkt uit onderzoek dat Talpa Media samen met PepsiCo uitvoerde.
Talpa Media onderzocht samen met PepsiCo de impact van een campagne met inzet van Fast-kanalen. De resultaten laten zien dat advertising binnen deze relatief nieuwe omgeving de merkbeleving daadwerkelijk versterkt.
Kijkers die de campagne-uitingen hadden gezien, zijn duidelijk positiever gaan denken over Pepsi Zero Sugar: de positieve merkperceptie steeg gemiddeld met 8,5 procentpunt. Daarnaast werd Pepsi Zero Sugar vaker gekoppeld aan positieve eigenschappen als innovatief, trendy en van goede kwaliteit.
Ook zagen meer mensen Pepsi Zero Sugar als een merk dat hun waarden deelt, premium is of inspirerend. Deze merkassociaties lieten gemiddeld een stijging zien van 7,3 procentpunt. Daarmee toont het onderzoek aan dat FAST-kanalen niet alleen bereik realiseren, maar ook merkwaarde en imago versterken.
Merkopbouw in digitaal domein
‘Fast-kanalen, die sterk in opkomst zijn, boden ons de kans om dit nieuwe advertentiemedium in een premium connected tv-omgeving te benutten,’ zegt Anna Homoet, mediamanager bij PepsiCo. ‘De resultaten laten zien dat campagnes binnen deze omgeving niet alleen bereik genereren, maar ook merkassociaties meetbaar versterken. Dat is overtuigend bewijs dat hoogwaardige CTV-inventory, zoals die van Talpa Media, bijdraagt aan merkopbouw in het digitale domein.’

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu