Overslaan en naar de inhoud gaan

Adverteren op Fast-kanalen goed voor merk en bereik, blijkt uit onderzoek Talpa en PepsiCo

Adverteren op FAST-kanalen (Free Ad-Supported Streaming TV) blijkt zowel bereik te realiseren als merkassociaties meetbaar te versterken.
Pepsi Zero
© Pepsi

Adverteren op Fast-kanalen (Free Ad-Supported Streaming TV) blijkt niet alleen bereik te realiseren, maar ook merkassociaties meetbaar te versterken. Dat blijkt uit onderzoek dat Talpa Media samen met PepsiCo uitvoerde.

Talpa Media onderzocht samen met PepsiCo de impact van een campagne met inzet van Fast-kanalen. De resultaten laten zien dat advertising binnen deze relatief nieuwe omgeving de merkbeleving daadwerkelijk versterkt.

Kijkers die de campagne-uitingen hadden gezien, zijn duidelijk positiever gaan denken over Pepsi Zero Sugar: de positieve merkperceptie steeg gemiddeld met 8,5 procentpunt. Daarnaast werd Pepsi Zero Sugar vaker gekoppeld aan positieve eigenschappen als innovatief, trendy en van goede kwaliteit.

Ook zagen meer mensen Pepsi Zero Sugar als een merk dat hun waarden deelt, premium is of inspirerend. Deze merkassociaties lieten gemiddeld een stijging zien van 7,3 procentpunt. Daarmee toont het onderzoek aan dat FAST-kanalen niet alleen bereik realiseren, maar ook merkwaarde en imago versterken.

Merkopbouw in digitaal domein

‘Fast-kanalen, die sterk in opkomst zijn, boden ons de kans om dit nieuwe advertentiemedium in een premium connected tv-omgeving te benutten,’ zegt Anna Homoet, mediamanager bij PepsiCo. ‘De resultaten laten zien dat campagnes binnen deze omgeving niet alleen bereik genereren, maar ook merkassociaties meetbaar versterken. Dat is overtuigend bewijs dat hoogwaardige CTV-inventory, zoals die van Talpa Media, bijdraagt aan merkopbouw in het digitale domein.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in