Overslaan en naar de inhoud gaan

Vooral groei voor kleinere radiozenders in juli

Qmusic, NPO Radio 2 en Radio 538 vormen de top-3 in de commerciële doelgroep 20-59.
radio
© Shutterstock

Vooral de kleinere radiozenders hebben het aandeel zien stijgen in juli in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. In de top-10 zijn in de commerciële doelgroep 20-59 geen grote verschuivingen, al blijft wel de opmars van Radio Veronica (Mediahuis Radio) opvallend met nu een aandeel van 6,0 procent (index 111). Dat blijkt uit het NMO luisteronderzoek.

Kleinere zenders als Slam!, Kink, Radio 10 Non-Stop en BNR Nieuwsradio stijgen procentueel flink in aandeel. Verder springt er nog uit dat NPO Radio 1 ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar fors is gedaald in aandeel, ondanks Radio Tour de France.

2059juli25

20-49

Radiozender Joe (DPG Media), nu bijna twee jaar op de FM, is in de commerciële doelgroep 20-49 nu bijna op gelijke hoogte met Radio 10 (Talpa Network). Het marktaandeel van de zender is in juli in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar gestegen naar 7,1 procent (index 111) en blijft daarmee groeien.

Zusterzender Qmusic zag het aandeel ook stijgen en blijft ruim marktleider in 20-49 met 22,0 procent. Procentueel maakt Slam! (Mediahuis Radio) in de top-10 de grootste progressie.

2049 juli 25

20-59

13+

In de 'algemene' doelgroep delen Qmusic en NPO Radio 2 in juli de eerste plaats. De twee Mediahuis-zenders Radio Veronica en Slam! stijgen procentueel het meest, de tendens van de afgelopen maanden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in