Vooral de kleinere radiozenders hebben het aandeel zien stijgen in juli in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. In de top-10 zijn in de commerciële doelgroep 20-59 geen grote verschuivingen, al blijft wel de opmars van Radio Veronica (Mediahuis Radio) opvallend met nu een aandeel van 6,0 procent (index 111). Dat blijkt uit het NMO luisteronderzoek.
Kleinere zenders als Slam!, Kink, Radio 10 Non-Stop en BNR Nieuwsradio stijgen procentueel flink in aandeel. Verder springt er nog uit dat NPO Radio 1 ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar fors is gedaald in aandeel, ondanks Radio Tour de France.
20-49
Radiozender Joe (DPG Media), nu bijna twee jaar op de FM, is in de commerciële doelgroep 20-49 nu bijna op gelijke hoogte met Radio 10 (Talpa Network). Het marktaandeel van de zender is in juli in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar gestegen naar 7,1 procent (index 111) en blijft daarmee groeien.
Zusterzender Qmusic zag het aandeel ook stijgen en blijft ruim marktleider in 20-49 met 22,0 procent. Procentueel maakt Slam! (Mediahuis Radio) in de top-10 de grootste progressie.
20-59
13+
In de 'algemene' doelgroep delen Qmusic en NPO Radio 2 in juli de eerste plaats. De twee Mediahuis-zenders Radio Veronica en Slam! stijgen procentueel het meest, de tendens van de afgelopen maanden.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu