Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamefolderreus Spotta gaat met postbezorging concurrentie aan met PostNL

Spotta heeft zich deze maand officieel geregistreerd bij de ACM, toezichthouder op de postmarkt
Reclamefolders
© ANP

(ANP) De landelijke bezorger van reclamefolders Spotta gaat ook post rondbrengen, meldt het FD. Het wil een nieuwe concurrent voor PostNL worden, dat nu nog als enige in heel Nederland brieven, tijdschriften en andere poststukken bezorgt. De stap komt op een moment dat er oplopende discussie is over de machtige positie van het postbedrijf en aanpassingen van de Postwet op de politieke agenda staan.

Spotta heeft zich deze maand officieel geregistreerd bij de toezichthouder op de postmarkt, de Autoriteit Consument & Markt (ACM), zoals verplicht is onder de huidige wet. Het is daarmee de tweede landelijke postbezorger naast PostNL en een reeks regionale bezorgers. Tot op heden bezorgt het bedrijf landelijk weekkranten en reclamefolders van supermarkten, drogisten en andere winkels bij ruim 4 miljoen huishoudens. Dat valt buiten de postmarkt, omdat het ongeadresseerd drukwerk is.

Volgens Spotta-directeur Yme Pasma heeft zijn bedrijf nu een meerjarenplan en wil het 20 miljoen euro investeren in de postbezorging, voornamelijk geadresseerde reclamepost, ook wel direct mail genoemd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in