(ANP) De landelijke bezorger van reclamefolders Spotta gaat ook post rondbrengen, meldt het FD. Het wil een nieuwe concurrent voor PostNL worden, dat nu nog als enige in heel Nederland brieven, tijdschriften en andere poststukken bezorgt. De stap komt op een moment dat er oplopende discussie is over de machtige positie van het postbedrijf en aanpassingen van de Postwet op de politieke agenda staan.
Spotta heeft zich deze maand officieel geregistreerd bij de toezichthouder op de postmarkt, de Autoriteit Consument & Markt (ACM), zoals verplicht is onder de huidige wet. Het is daarmee de tweede landelijke postbezorger naast PostNL en een reeks regionale bezorgers. Tot op heden bezorgt het bedrijf landelijk weekkranten en reclamefolders van supermarkten, drogisten en andere winkels bij ruim 4 miljoen huishoudens. Dat valt buiten de postmarkt, omdat het ongeadresseerd drukwerk is.
Volgens Spotta-directeur Yme Pasma heeft zijn bedrijf nu een meerjarenplan en wil het 20 miljoen euro investeren in de postbezorging, voornamelijk geadresseerde reclamepost, ook wel direct mail genoemd.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu