Creatieve makers die AI écht vernieuwend inzetten om tof werk te maken, verdienen het volgens een groep vakgenoten om in het zonnetje gezet te worden. Daarom is de Aaron Awards opgericht, een prijzengala dat enkel en alleen wereldwijd AI-werk in de reclameindustrie beloont.
Nóg een AI-award? Is dat echt nodig? Ja, zeggen de initiatiefnemers van de Aaron Awards. Zij stellen dat bestaande awards zich 'vaak richten op short-form films, experimenten of algemene content. En hoewel grote reclameprijzen AI-subcategorieën toevoegen, blijven die vooral gericht op grote bureaus — niet voor de snelgroeiende groep AI-native creators, solo-makers en AI-first studios die juist het meest baanbrekende werk leveren'. Voor die doelgroep is de Aaron Awards dus bedoeld - vernoemd naar de eerste AI-kunstenaar, ontwikkeld door Harold Cohen.
Vakjury
De Aaron Awards kent elf categorieën, wordt ondersteund door partners als Envato en telt een vakjury. Bekende en minder bekende namen als Wesley ter Haar (Monks), Rory Flynn (Systemiq AI), Arlyn Panopio (Envato), Craig Elimeliah (Code and Theory), Chrissie Cremers (Aigency Amsterdam), Rogier Vijverberg (Superheroes) en Henry Daubrez (Google) buigen zich na het sluiten van de inzendingen (16 februari) over het werk. Op 2 maart volgt een shortlist en ergens in april vindt een digitale awardshow plaats om de winnaars bekend te maken.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu