Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe wereldwijde prijs beloont échte AI-reclamemakers

Vakjury bestaat onder meer uit Wesley ter Haar (Monks), Chrissie Cremers (Aigency Amsterdam) en Henry Daubrez (Google).
ai
© Shutterstock

Creatieve makers die AI écht vernieuwend inzetten om tof werk te maken, verdienen het volgens een groep vakgenoten om in het zonnetje gezet te worden. Daarom is de Aaron Awards opgericht, een prijzengala dat enkel en alleen wereldwijd AI-werk in de reclameindustrie beloont. 

Nóg een AI-award? Is dat echt nodig? Ja, zeggen de initiatiefnemers van de Aaron Awards. Zij stellen dat bestaande awards zich 'vaak richten op short-form films, experimenten of algemene content. En hoewel grote reclameprijzen AI-subcategorieën toevoegen, blijven die vooral gericht op grote bureaus — niet voor de snelgroeiende groep AI-native creators, solo-makers en AI-first studios die juist het meest baanbrekende werk leveren'. Voor die doelgroep is de Aaron Awards dus bedoeld - vernoemd naar de eerste AI-kunstenaar, ontwikkeld door Harold Cohen.

Vakjury

De Aaron Awards kent elf categorieën, wordt ondersteund door partners als Envato en telt een vakjury. Bekende en minder bekende namen als Wesley ter Haar (Monks), Rory Flynn (Systemiq AI), Arlyn Panopio (Envato), Craig Elimeliah (Code and Theory), Chrissie Cremers (Aigency Amsterdam), Rogier Vijverberg (Superheroes) en Henry Daubrez (Google) buigen zich na het sluiten van de inzendingen (16 februari) over het werk. Op 2 maart volgt een shortlist en ergens in april vindt een digitale awardshow plaats om de winnaars bekend te maken. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in