Adform breidt het partnership met Spotify uit. Door de directe integratie van Adform in Spotify Ad Exchange kunnen adverteerders voortaan direct vanuit Adform DSP campagnes op het muziekplatform plannen en uitvoeren.
De wereldwijde markt voor digitale audio wordt dit jaar geschat op 43 miljard dollar. Met de samenwerking willen beide partijen adverteerders kansen bieden om meer uit hun audio-investeringen te halen en hun omnichannel-strategieën te versterken.
Adform en Spotify werken al langer samen om adverteerders en mediabureaus te ondersteunen bij het bereiken van Spotify-luisteraars in de verschillende markten waar beide merken actief zijn. De uitbreiding van de samenwerking moet de markt nu meer gemak, controle en flexibiliteit geven om campagnes direct binnen Adform's Omichannel platform te plannen en te activeren. Via de Campaign Planner in Adform FLOW is er directe toegang tot Spotify Ad Exchange, waardoor adverteerders sneller audio-, video- en displaycampagnes kunnen opzetten tegen lagere kosten.
We willen het adverteerders en hun agency’s makkelijker maken om op Spotify te adverteren, campagnes te creëren en resultaten te meten, zegt Brian Berner, Global Co-Head of Advertising bij Spotify over de samenwerking.
Groei van digitale audio
'Digitale audio heeft in toenemende mate invloed op hoe merken met consumenten kunnen verbinden', zegt Katja Henneveld, Country Manager Benelux en Frankrijk bij Adform. 'Het kanaal
groeit enorm, omdat adverteerders inzien dat het een kans biedt om luisteraars te verleiden op ieder
moment van de dag. Of het nu gaat om woon-werkverkeer, een work-out of tijdens het winkelen,
het zorgt voor meer betrokkenheid, ad recalls en resonantie dan traditionele display.'

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu