Snap verbreedt zijn strategie om het aantal betalende Snapchat-gebruikers sneller te laten stijgen. Wie een abonnement heeft op Snapchat+, kan voortaan een week cadeau doen aan maximaal drie vrienden per maand. Snap hoopt dat die proefperiodes via zogeheten buddy passes gaan leiden tot meer betalende leden.
Er zijn op dit moment meer dan 15 miljoen Snapchat+-gebruikers, op 932 miljoen maandelijks actieve gebruikers. In theorie kan het proefperiode-systeem maandelijks een miljoen tot miljoenen extra gebruikers opleveren. Snapchat+ kost een paar euro per maand en geeft de gebruiker naast speciale visuele foefjes ook extra functies. Zo kun je meer statistieken bekijken.
Samenwerkingen
Buddy passes zijn Snaps nieuwste methode om meer abonnees voor Snapchat+ te werven. Waar het abonneesysteem eerst volledig leunde op organische groei, heeft het socialmediabedrijf onlangs de handen ineengeslagen met McDonald's. Klanten van de restaurantketen kunnen verkregen punten omzetten in een lidmaatschap op Snapchat+. Snap verkoopt ook speciale cadeaukaarten waarmee je dus iemand een maand (of langer) Snapchat+ kunt geven.
Snap hoopt dat Snapchat+ uitgroeit tot een serieus verdienmodel. Nu leunt het socialmediabedrijf nog bijna volledig op advertentie-inkomsten. Uit de nieuwste kwartaalcijfers bleek dat de advertentie-inkomsten weliswaar blijven toenemen, maar dat Snapchat vooral groeit in regio's waar gebruikers minder geld opleveren. Ondertussen lopen de kosten voor Snap hard op, vooral door investeringen in AI en AR. Volgend jaar brengt Snap een nieuwe AR-bril uit.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu