Overslaan en naar de inhoud gaan

Snapchat rekent op vrienden om betaalde dienst sneller te laten groeien

Betalende abonnees kunnen voortaan gratis proefweken van Snapchat+ cadeau geven aan vrienden. Snap hoopt zo op meer abonnees.
snapchat
© Snapchat

Snap verbreedt zijn strategie om het aantal betalende Snapchat-gebruikers sneller te laten stijgen. Wie een abonnement heeft op Snapchat+, kan voortaan een week cadeau doen aan maximaal drie vrienden per maand. Snap hoopt dat die proefperiodes via zogeheten buddy passes gaan leiden tot meer betalende leden. 

Er zijn op dit moment meer dan 15 miljoen Snapchat+-gebruikers, op 932 miljoen maandelijks actieve gebruikers. In theorie kan het proefperiode-systeem maandelijks een miljoen tot miljoenen extra gebruikers opleveren. Snapchat+ kost een paar euro per maand en geeft de gebruiker naast speciale visuele foefjes ook extra functies. Zo kun je meer statistieken bekijken.

Samenwerkingen

Buddy passes zijn Snaps nieuwste methode om meer abonnees voor Snapchat+ te werven. Waar het abonneesysteem eerst volledig leunde op organische groei, heeft het socialmediabedrijf onlangs de handen ineengeslagen met McDonald's. Klanten van de restaurantketen kunnen verkregen punten omzetten in een lidmaatschap op Snapchat+. Snap verkoopt ook speciale cadeaukaarten waarmee je dus iemand een maand (of langer) Snapchat+ kunt geven.

Snap hoopt dat Snapchat+ uitgroeit tot een serieus verdienmodel. Nu leunt het socialmediabedrijf nog bijna volledig op advertentie-inkomsten. Uit de nieuwste kwartaalcijfers bleek dat de advertentie-inkomsten weliswaar blijven toenemen, maar dat Snapchat vooral groeit in regio's waar gebruikers minder geld opleveren. Ondertussen lopen de kosten voor Snap hard op, vooral door investeringen in AI en AR. Volgend jaar brengt Snap een nieuwe AR-bril uit. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in