Overslaan en naar de inhoud gaan

Lexa valt voor AndAgencyAmsterdam, dat in Nederland de pr van de datingdienst gaat verzorgen

De samenwerking richt zich op het vergroten van Lexa's zichtbaarheid onder millennials en het versterken van connecties.
Lexa
© Aangeleverd

Datingplatform Lexa is gezwicht voor AndAgencyAmsterdam, dat na een pitchtraject in Nederland de pr en influencer-samenwerkingen gaat doen voor Lexa. De eerste campagne gaat deze week live als influencer- en podcastactivatie en krijgt een steuntje in de rug via paid social op Meta en TikTok. Welke bureaus er aan de pitch meededen, is niet bekendgemaakt.

Dat beide partijen de samenwerking nu bekendmaken, betekent niet dat het pitchtraject net achter de rug is. Volgens het persbericht vond de pitch eind vorig jaar al plaats. Navraag leert dat Lexa's samenwerking met het vorige bureau tot deze zomer liep. 'Vandaar dat het langer heeft geduurd', licht AndAgencyAmsterdam toe. 'In de tussentijd hebben wij een pr-strategie voor Lexa ontwikkeld voor het derde en vierde kwartaal'. Het bureau zegt dat de samenwerking daarna 'waarschijnlijk verlengd wordt'.

Millennials

Nu de samenwerking echt van start is gegaan, kan AndAgencyAmsterdam aan de slag voor het datingplatform. Er zit heel wat in het vat, lezen we in het persbericht. Van creatorcampagnes en samenwerkingen met podcasts tot influencer- en media-activaties en vertrouwde pr; Lexa wil zich op allerlei manieren beter in de kijker spelen van vrijgezelle Nederlanders. Specifiek mensen tussen de 23 en 44 jaar (millennials). De campagnes moeten Lexa profileren als een datingplatform waarop je echt jezelf kunt zijn en waar je - hopelijk - je droompartner vindt. 

Daten zonder checklist

Damien Mollers, senior marketing manager multi-market bij Lexa (Meetic): 'In een markt waarin algoritmes en oppervlakkigheid de boventoon voeren, kiest Lexa bewust voor een persoonlijke en herkenbare benadering. AndAgencyAmsterdam wist dat perfect te vertalen naar een plan dat impactvol én geloofwaardig is. Samen brengen we de vernieuwde positionering van Lexa tot leven, op een manier die singles helpt zichzelf te zijn en hen te leren om met je hart te daten, niet je (online) checklist'.

Sophie van der Schaft, co-ceo AndAgencyAmsterdam: 'De kracht van onze samenwerking zit in het doorbreken van het standaardbeeld van online-dating. Door menselijke verhalen en échte ontmoetingen centraal te zetten, creëren we activaties die niet alleen opvallen, maar ook voelen als een verlengstuk van de doelgroep. Geen algoritmes, maar aansluiting bij beleving en emotie. Wij kijken er naar uit samen met Lexa singles op een oprechte manier te verbinden met de liefde'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in