Overslaan en naar de inhoud gaan

Bengelmedia fuseert met Pressure Amsterdam en Bureau Zigzag

Integratie brengt expertise in marketing, PR en (web)development samen.
Gradus Groothengel (l) en Stefan Post
Gradus Groothengel (l) en Stefan Post

Bengelmedia, PR-bureau Pressure Amsterdam en Bureau Zigzag gaan verder onder één naam: Bengelmedia. De fusie volgt na jaren van samenwerking en moet leiden tot een eenduidiger merk en een breder dienstenpakket voor klanten.

De drie bureaus bedienden gezamenlijk al klanten in de zakelijke-  en consumentenmarkt. Door de activiteiten nu te bundelen, ontstaat volgens oprichter Gradus Groothengel een duidelijkere positionering: ‘Met deze fusie maken we de samenwerking extern zichtbaar en versterken we onze gezamenlijke propositie.’ De nieuwe organisatie telt 20 medewerkers.

Grenzen vervaagd

Bengelmedia is al meer dan vijftien jaar actief als fullservice marketingbureau. Toen de vraag naar gespecialiseerde pr-diensten toenam, richtte Groothengel in 2017 Pressure Amsterdam op.

Volgens partner Lauréna Rutgers is de fusie een logische ontwikkeling: ‘Destijds was het logisch om PR los te trekken van marketing. Maar inmiddels zijn de grenzen tussen PR, communicatie en marketing vervaagd.’

Ook Bureau Zigzag, gespecialiseerd in maatwerk (web)development en online marketing, sluit zich aan. Het bureau werkte al intensief samen met Bengelmedia en wordt nu volledig geïntegreerd.

Stefan Post, eigenaar van Bureau Zigzag en vanaf 1 september head of development bij Bengelmedia, benadrukt de voordelen: ‘Omdat we nu onder dezelfde naam opereren, kunnen we sneller schakelen en klanten ontzorgen.’

Eigenzinnig

De keuze om onder de naam Bengelmedia verder te gaan, verwijst volgens Groothengel naar de creatieve en eigenzinnige aanpak die het bureau wil uitdragen: ‘Een bengel is een beetje brutaal, nieuwsgierig en ondeugend. Zo zien wij ons werk ook: slim, strategisch, maar altijd met een creatieve twist.’

Voor klanten en medewerkers verandert er weinig. De teams en locaties in Schiphol-Rijk en Ede blijven behouden. De komende maanden staan in het teken van verdere integratie van processen en klanttrajecten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in