Strategisch-creatief bureau True Ideas heeft branchegenoot Johnny Wonder overgenomen. De bureaus gaan samen verder onder de naam True Ideas en positioneren zich als het 'go-to-bureau voor merken met een maatschappelijke missie'.
Zowel True Ideas als Johnny Wonder heeft een sterke focus op maatschappelijke en duurzame communicatie. Johnny Wonder werkte eerder onder meer voor Waternet, de Unie van Waterschappen, Greenwheels en de Nationale Ombudsman. True Ideas, dat B Corp-gecertificeerd is, is actief voor onder andere de Koninklijke Bibliotheek, TNO, Verstegen (ook B Corp) en het Mauritshuis.
'Onze bureaus bleken verrassend complementair,' zegt Jeroen Ritsema, oprichter van True Ideas. 'Door synergie in maatschappelijke inzichten, strategie, positionering, campagnes, social content en data intelligence ontstaat een sterk strategisch-creatief bureau met een omvang waarmee je écht impact kunt maken.'
Willem Dudok, mede-oprichter van Johnny Wonder, sluit zich aan bij het managementteam van True Ideas. 'Ik geloof dat de toekomst toebehoort aan merken die hun (commerciële) ambities weten te verbinden aan maatschappelijke uitdagingen. Aan merken die begrijpen dat business for good ook good for business is.'
De overname werd begeleid door Fred Moolhuijsen. Johnny Wonder-partner Michiel de Vries verlaat het bedrijf en draagt zijn werkzaamheden over aan Marlies Rövekamp, managing director van True Ideas.
Het nieuwe True Ideas vestigt zich in Amsterdam.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu