Overslaan en naar de inhoud gaan

Platform mentale gezondheid OpenUp wil zichtbaarder zijn en kiest daar PR-bureau Blyde voor

Bureau ondersteunt bij pr, communicatie en thought leadership, met name binnen het zorgdomein.
OpenUp
OpenUp

OpenUp biedt online consulten, coaching, masterclasses en zelfhulpmiddelen om mensen mentaal weerbaarder te maken. In tegenstelling tot arbodiensten richt OpenUp zich op directe, preventieve hulp. Inmiddels werkt het platform met meer dan 150 psychologen en experts en ondersteunt het medewerkers van ruim 1.500 organisaties in Europa, variërend van startups tot multinationals.

Mentale gezondheid moeilijk bespreekbaar

Volgens Gijs Coppens, ggz-psycholoog en oprichter van OpenUp, is het normaliseren van gesprekken over mentale gezondheid essentieel: ‘We willen niet alleen mensen helpen zich beter te voelen, maar ook een mentale gezondheidsbeweging in gang zetten.’

Blyde zal OpenUp ondersteunen bij pr, communicatie en thought leadership, met name binnen het zorgdomein. De timing van de samenwerking is opvallend: uit recent onderzoek blijkt dat bijna de helft van de werknemers zich niet comfortabel voelt om mentale klachten te bespreken op de werkvloer. Door de krachten te bundelen, hopen beide partijen de drempel voor dit gesprek te verlagen.

Pijlers 

Voor Blyde sluit de samenwerking aan bij de eigen visie op werkgeluk als fundament voor duurzame impact. Jeanne Kortenoever, pr-adviseur en ‘happy people officer’ bij Blyde Benelux: ‘Werkgeluk en mentale gezondheid zijn voor ons geen nice-to-have, maar pijlers waar je continu aan moet bouwen. We zijn daarom niet alleen communicatiepartner van OpenUp, maar ook klant.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in