Overslaan en naar de inhoud gaan

Nissan lanceert marketingincubator Nu Spark vanuit standplaats Amsterdam

De combi Nissan en Omnicom vormt met Nu Spark een nieuw marketingteam dat fungeert als regionale incubator voor innovatie.
NU SPARK
Nieuwe samenwerking met Omnicom moet realtime marketing versnellen
NU SPARK
Nieuwe samenwerking met Omnicom moet realtime marketing versnellen

Sneller, slimmer en datagedreven
De aanpak van Nu Spark is experimenteel en technologiegedreven. AI, data en automatisering worden geïntegreerd in het hele klanttraject. Zo ontstaan nieuwe manieren waarop creatie en media elkaar kunnen versterken. Het team werkt nauw samen met het Europese hoofdkantoor van Nissan United (Nu Central) in Parijs.

'We bouwen aan een strategische motor voor de toekomst: sneller kunnen inspelen op de markt, scherper kunnen targeten, en directe verbinding met onze klanten', zegt Leon Dorssers, Chief Commercial Officer van Nissan AMIEO. 'Impact staat voorop, aangedreven door technologie en efficiëntie.'

Samenwerking 2.0 met bureaus
Nu Spark is onderdeel van het bredere Nissan United-model. Tools en expertise worden internationaal gedeeld, terwijl er lokaal ruimte is voor snelheid en relevantie. Creatief bureau TBWA\Neboko is nauw betrokken bij de ontwikkeling.

'Dit is samenwerking 2.0', zegt Rik Ledder, ceo van TBWA\Neboko. 'Samen met Nissan herdefiniëren we wat merkbeleving betekent. We doorbreken conventies en zetten een nieuwe standaard. De energie om creativiteit en performance naar een hoger niveau te tillen is voelbaar.'

Creatie, media en distributie als één geheel
Ook mediabureau OMD Nederland is onderdeel van de samenwerking. Volgens Roland Teerenstra, Managing Director, zit de kracht in volledige integratie. 'De echte doorbraak zit in het samensmelten van creatie, media en distributie. Door traditionele silo’s op te heffen en alles via data en technologie te verbinden, kan Nissan in realtime inspelen op consumentengedrag met maximale relevantie en meetbaar resultaat.'

Lokaal getest, wereldwijd schaalbaar
De eerste campagnes, waaronder de lanceringen van de nieuwe Nissan Leaf en Nissan Micra, worden gebruikt als showcase van de Nu Spark-aanpak. Ze zijn afgestemd op lokale marktdynamiek, maar sluiten aan bij de wereldwijde merkstrategie van Nissan.

Met Nu Spark wil Nissan laten zien hoe het globaal en lokaal verbindt, en tegelijk inzet op toekomstgerichte marketing: flexibel, schaalbaar en gebouwd op hechte samenwerking tussen merk, media en creatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in