
De unit start in pilotvorm en test nieuwe werkwijzen op het gebied van creatie, media en realtime marketing. Vanuit Amsterdam bedient Nu Sark de markten in de Benelux, Denemarken, Zweden en Noorwegen. Wat werkt, wordt opgeschaald naar andere regio’s binnen en buiten Europa.
Sneller, slimmer en datagedreven
De aanpak van Nu Spark is experimenteel en technologiegedreven. AI, data en automatisering worden geïntegreerd in het hele klanttraject. Zo ontstaan nieuwe manieren waarop creatie en media elkaar kunnen versterken. Het team werkt nauw samen met het Europese hoofdkantoor van Nissan United (Nu Central) in Parijs.
Vacatures
Creatieve Marketing Communicatie medewerker
Stichting Federatie Financieel PlannersMarketing Manager
FloramediaCorporate woordvoerder
TU Delft'We bouwen aan een strategische motor voor de toekomst: sneller kunnen inspelen op de markt, scherper kunnen targeten, en directe verbinding met onze klanten', zegt Leon Dorssers, Chief Commercial Officer van Nissan AMIEO. 'Impact staat voorop, aangedreven door technologie en efficiëntie.'
Samenwerking 2.0 met bureaus
Nu Spark is onderdeel van het bredere Nissan United-model. Tools en expertise worden internationaal gedeeld, terwijl er lokaal ruimte is voor snelheid en relevantie. Creatief bureau TBWA\Neboko is nauw betrokken bij de ontwikkeling.
'Dit is samenwerking 2.0', zegt Rik Ledder, ceo van TBWA\Neboko. 'Samen met Nissan herdefiniëren we wat merkbeleving betekent. We doorbreken conventies en zetten een nieuwe standaard. De energie om creativiteit en performance naar een hoger niveau te tillen is voelbaar.'
Creatie, media en distributie als één geheel
Ook mediabureau OMD Nederland is onderdeel van de samenwerking. Volgens Roland Teerenstra, Managing Director, zit de kracht in volledige integratie. 'De echte doorbraak zit in het samensmelten van creatie, media en distributie. Door traditionele silo’s op te heffen en alles via data en technologie te verbinden, kan Nissan in realtime inspelen op consumentengedrag met maximale relevantie en meetbaar resultaat.'
Lokaal getest, wereldwijd schaalbaar
De eerste campagnes, waaronder de lanceringen van de nieuwe Nissan Leaf en Nissan Micra, worden gebruikt als showcase van de Nu Spark-aanpak. Ze zijn afgestemd op lokale marktdynamiek, maar sluiten aan bij de wereldwijde merkstrategie van Nissan.
Met Nu Spark wil Nissan laten zien hoe het globaal en lokaal verbindt, en tegelijk inzet op toekomstgerichte marketing: flexibel, schaalbaar en gebouwd op hechte samenwerking tussen merk, media en creatie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee