
Broadsign introduceert Broadsign In-Advance. Deze nieuwe functionaliteit binnen het Broadsign-platform moet barrières in de out-of-home (OOH) advertentiemarkt doorbreken door geautomatiseerde ‘in-advance’ digital out-of-home (DOOH) transacties mogelijk te maken. Ondersteuning voor traditionele niet-digitale OOH-transacties wordt verwacht in een toekomstige update.
Inkopers van programmatic media kunnen met Broadsign In-Advance gegarandeerde DOOH-campagnes maanden van tevoren vastleggen. Ook directe (niet-programmatic) inkopers van DOOH-media kunnen hiermee hun vaak langdurige inkooptrajecten aanzienlijk verkorten en uren aan handmatige selectie, reservering en afstemming besparen, zo is de belofte
Vacatures
Creatieve Marketing Communicatie medewerker
Stichting Federatie Financieel PlannersMarketing Manager
FloramediaCorporate woordvoerder
TU DelftHet merendeel van OOH- en DOOH-inkopen gebeurt momenteel nog handmatig. Broadsign In-Advance is ontworpen om zowel programmatic als traditionele kopers te ondersteunen met geautomatiseerde en dynamische processen voor gegarandeerde 'in-advance' aankopen. De applicatie maakt het mogelijk om de datagedreven targeting van programmatic platforms ook toe te passen op meer traditionele DOOH-aankopen.
OOH is een van de oudste advertentiekanalen, maar nog steeds complex om efficiënt in te kopen', licht John Dolan, vice president John Dolan van Broadsign, toe. 'Minder dan tien procent van de wereldwijde digitale aankopen verloopt programmatic – en dat is exclusief niet-digitale schermen. Het boeken van OOH en DOOH zou net zo makkelijk moeten zijn als het reserveren van een hotel of vlucht.'
WPP Media Netherlands een van de gebruikers
WPP Media Netherlands (voorheen GroupM) heeft de nieuwe functionaliteit getest om DOOH-campagnes in Nederland in te kopen via OutMoove, een DSP die is geïntegreerd met Broadsign In-Advance. De media-inkoper van WPP gaat Broadsign In-Advance als een van de eerste bureaus inzetten.
Noella Klein Ikkink, practice lead OOH bij WPP Media: 'We zien in Broadsign In-Advance een kans om de efficiëntie voor media inkopers te vergroten – zowel voor directe inkoop als in combinatie met programmatic activatie. Het biedt ook mogelijkheden voor meer gestroomlijnde, gebundelde aankopen naast bestaande inkoopmethodes en helpt ons om de beste koers te bepalen, afhankelijk van strategie en budget.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee