Overslaan en naar de inhoud gaan

Being There wint pitch en lanceert eerste Europese campagne voor Melitta

In de campagne kijken we naar het koffiefilter als de stille getuige van het dagelijkse koffieritueel.
melitta
Melitta lanceert campagne ‘Always up for good coffee’.

Melitta heeft na een bureaupitch gekozen voor Being There als strategisch en creatief partner voor de koffiefiltercategorie. Het Amsterdamse bureau ontwikkelde een nieuwe Europese merkcampagne die deze maand van start gaat onder de titel ‘Always up for good coffee’.

De campagne wordt in eerste instantie uitgerold in Nederland, Zweden, Duitsland en Frankrijk en krijgt een online, social en in-store doorvertaling.

Volgens Sara Hararat van Melitta zocht het merk een bureau dat zowel het erfgoed als de toekomst van het merk begrijpt. ‘We wilden een partner die onze heritage kent, maar ons ook helpt relevant te blijven voor nieuwe generaties koffiemakers. Being There wist feilloos het menselijke van een verder heel functioneel product te vatten.’

Gebaar van aandacht

De nieuwe campagne draait om de inzichten en rituelen rondom filterkoffie. ‘Always up for good coffee’ laat zien dat koffiezetten meer is dan een handeling: het is een klein dagelijks gebaar van aandacht, voor jezelf of voor iemand anders, aldus Melitta. Het merk wil zich positioneren als de constante factor die de koffiemaker ondersteunt, of het nu gaat om een rustig ochtendmoment of het vullen van een hele pot voor familie of vrienden.

Opvallend is het gekozen perspectief: in de campagne kijken we vanuit het keukenkastje mee in verschillende huishoudens. De koffiefilters zijn als het ware de stille getuigen van het dagelijkse koffieritueel.

Voyeuristisch

Creatief directeur Bart Heijboer: ‘Melitta staat al generaties lang in keukens wereldwijd. Dat voyeuristische gezichtspunt vanuit het kastje vonden we een mooi vertrekpunt. Het merk weet precies wanneer het nodig is - en wanneer het weer netjes terug moet. De campagne gaat over die herkenbare koffiemomenten: klein, warm en echt.’

Credits:
Klant: Melitta
Head of Product Management: Sara Hararat-Tehrani
Head of Brand Management: Daniela Asmuth
Bureau: Being There
Creative Director: Bart Heijboer & Yona Hümmels
Strategie: Caroline van Hoof, Robrecht Stoekenbroek
Account: Jeroen Konings
Producer: Mariska Fransen
Productiemaatschappij: Holy Fools
Regisseur: Tobias Pekelharing
DOP: Floris van der Lee
Productie manager: Florence Behren
Producer: Defne Anit
Edit: Pim van der Pas
Geluid: Earforce
Muziek: Universal Music
Grading online: Crabsalad
Online versioning: SquarePXL/ Crabsalad
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in