Dorine van Mullem (COO Talpa Media) en Giulia van Hattum (social lead Home) zijn bevestigd als laatste voorspellers voor Koffiedik Kijken 2026. Zij sluiten aan bij Kamran Ullah (hoofdredacteur De Telegraaf) en Stijn Mentrop (vice president & CMO McDonald's Duitsland) als de vier experts die hun blik op het nieuwe jaar komen delen.
Japke-d. Bouma neemt níet plaats in de glazen bol, maar is dit jaar de slot-act van Koffiedik Kijken. Op geheel eigen, scherpe en humoristische wijze rondt zij het evenement af met een reflectie op werk, taal en het leven in organisaties.
Het evenement is uitverkocht en vindt plaats op donderdag 8 januari 2026 in het Koninklijk Instituut voor de Tropen (KIT) in Amsterdam.
De voorspellers
Dorine van Mullem is COO bij Talpa Media, waar zij verantwoordelijk is voor de integrale operatie van het mediabedrijf - van televisie en radio tot digitale platformen en commerciële proposities. Ze speelde de afgelopen jaren een centrale rol in het stroomlijnen van de organisatie en het uitbouwen van Talpa’s open medianetwerk, waarin samenwerking en technologische vernieuwing steeds bepalender worden. Met ervaring in zowel traditionele omroep als digitale transformatie geldt ze als een van de belangrijkste strategen in het Nederlandse medialandschap.
Giulia van Hattum is social lead bij Home, waar ze sinds 2024 een sleutelrol speelt in de creatieve en strategische koers van het social-bureau. Eerder werkte ze als social media manager en content creator bij Big Group Amsterdam en als contentmarketeer bij Timbler en Johnny Wonder. Ze studeerde Communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam en staat bekend om haar scherpe gevoel voor online cultuur en haar vermogen merken relevant te maken in het dagelijks scrollgedrag.
Kamran Ullah is sinds 2023 hoofdredacteur van De Telegraaf. Hij begon in 2013 bij de redactie en werkte zich op via de video- en nieuwsafdeling. Als hoofdredacteur leidt hij de krant door een digitale transitie, met focus op mobiel lezen en nieuwsvideo’s. Hij combineert journalistieke scherpte met sterke communicatieve vaardigheden.
Stijn Mentrop is sinds juni 2025 vice president & chief marketing officer van McDonald's Duitsland. Daarvoor leidde hij ruim drie jaar de marketing-, digital- en insightsafdeling van McDonald's Nederland. In 2025 werd hij uitgeroepen tot Adformatie CMO of the Year. Zijn carrière omvat functies bij Unilever, L’Oréal en Philips.
Het slotstuk: Japke-d. Bouma (NRC)
Japke-d. Bouma sluit Koffiedik Kijken af met een speciale eindejaarsreflectie. Niet als voorspeller, maar als observator van werk, taal en de menselijke gekte van organisaties. In haar kenmerkende stijl -scherp, geestig en ontwapenend- fileert ze onze werkrituelen, leiderschapsdogma’s en managementtaal. Een luchtig maar prikkelend einde na het serieuze glazenbolwerk van de voorspellers.
Glazen bol
Koffiedik Kijken is de nieuwjaarsbijeenkomst van de media-, marketing- en communicatiebranche. Sprekers nemen een kijkje in de glazen bol: wie of wat gaat 2026 vormgeven? Wie wordt de nieuwe ster aan het firmament - en wie glijdt van de piek naar het dal?
Dit jaar staat één vraag centraal: kunnen we het nog maken? Hoe verandert ons werk wanneer kunstmatige intelligentie steeds meer invloed krijgt? En wie stuurt dan echt: de mens of het algoritme?
Gouden Koffiekopje
Tijdens het event wordt ook het Gouden Koffiekopje uitgereikt: welke voorspellingen van vorig jaar kwamen uit? De voorspellingen zijn hier terug te lezen.
Koffiedik Kijken is een initiatief van Adformatie, BvA, VIA en DDMA. Meer informatie via koffiedikkijken.com.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu