Overslaan en naar de inhoud gaan

Kamran Ullah, Stijn Mentrop en Britt Hogenhuis bevestigd als sprekers op Koffiedik Kijken 2026

Ruik je het aroma al? De eerste voorspellers van dé nieuwjaarsbijeenkomst van het marcom-vak zijn bekend.
koffiedik
V.l.n.r.: Kamran Ullah (De Telegraaf), Britt Hogenhuis (AndAgencyAmsterdam), Stijn Mentrop (McDonald's)

Kamran Ullah (hoofdredacteur De Telegraaf), Stijn Mentrop (vice president & CMO McDonald's Duitsland) en Britt Hogenhuis (oprichter en CEO AndAgencyAmsterdam) doen tijdens Koffiedik Kijken hun voorspellingen voor het nieuwe jaar.

Het evenement vindt plaats op donderdag 8 januari 2026 in het Koninklijk Instituut voor de Tropen (KIT) in Amsterdam. De overige twee sprekers worden later bekendgemaakt.

Kamran Ullah

Kamran Ullah is sinds 2023 hoofdredacteur van De Telegraaf (Mediahuis), de grootste krant van Nederland. Hij begon in 2013 bij de redactie en werkte zich op via functies in de video- en nieuwsafdeling. Als hoofdredacteur leidt hij de krant door een periode van digitale transitie, met focus op mobiel lezen, nieuwsvideo’s en betrokken doelgroepen. Met zijn achtergrond in bestuurskunde (Universiteit Leiden) en ervaring als presentator en dagvoorzitter combineert Ullah journalistieke scherpte met sterke communicatieve vaardigheden.

Stijn Mentrop (McDonald's)

Stijn Mentrop is sinds juni 2025 vice president & chief marketing officer van McDonald's Duitsland. Daarvoor was hij drieënhalf jaar verantwoordelijk voor marketing, digital & insights bij McDonald's Nederland. In mei 2025 werd hij bekroond tot Adformatie CMO of the Year, onder meer vanwege zijn 'leiderschapsstijl die draait om open communicatie en het stimuleren van eigenaarschap', aldus de jury. Mentrops carrière begon bij Unilever, en hij werkte eerder bij onder meer L’Oréal en Philips.

Britt Hogenhuis (AndAgencyAmsterdam)

Britt Hogenhuis is oprichter en CEO van AndAgencyAmsterdam (voorheen &.agency), een full-service influencer-, PR- en contentbureau uit Amsterdam. Onder haar leiding ontwikkelt het bureau met een datagedreven aanpak campagnes voor merken als LEGO, Lidl en bol.com. Hogenhuis spreekt regelmatig over de kracht van creativiteit en hoe merken écht relevant kunnen zijn voor Generatie Y en Z.

Glazen bol

Koffiedik Kijken is dé nieuwjaarsbijeenkomst van de media-, marketing- en communicatiebranche. Sprekers nemen een kijkje in de glazen bol: wat heeft 2026 in petto voor bureaus, exploitanten, adverteerders, influencers, AI-agents, goeroes en politici? Wie of wat gaat het maken in het nieuwe jaar, en wie glijdt van de piek naar het dal? 

Dit jaar vragen we ons vooral af: Kunnen we het nog maken? Wat gebeurt er als kunstmatige intelligentie steeds meer invloed krijgt op onze keuzes, ons werk en ons leven? Wie bepaalt dan nog de richting? De mens of het algoritme?

Gouden Koffiekopje

Tijdens het event wordt ook het Gouden Koffiekopje uitgereikt: welke voorspellingen van vorig jaar kwamen daadwerkelijk uit? De voorspellingen zijn terug te vinden op Adformatie.nl.

Koffiedik Kijken is een initiatief van Adformatie, BvA, VIA en DDMA. Meer informatie via koffiedikkijken.com.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in