Overslaan en naar de inhoud gaan

GUT Amsterdam geeft summier statement na ophef rond gewonnen Leeuw

Het bekritiseerde bureau reageert wel, maar niet op de inhoud.
hertog jan,
Het team van GUT Amsterdam na het winnen van de gouden Leeuw voor 'Don't drink Hertog Jan'.
hertog jan,
Het team van GUT Amsterdam na het winnen van de gouden Leeuw voor 'Don't drink Hertog Jan'.

GUT Amsterdam, dat onder vuur ligt vanwege het vermeend onterecht winnen van een gouden Leeuw in Cannes, komt na herhaaldelijke vragen van Adformatie nu met een reactie. Het bureau gaat niet inhoudelijk in op de kern van de kwestie, maar kiest ervoor een schriftelijk statement te delen. Bij monde van pr-bureau Hooton zegt GUT:

'We zijn trots op deze erkenning in Cannes, en niemand doet dat alleen. The Valley, GUT en andere partners, samen met het merkteam, hebben allemaal een belangrijke bijdrage geleverd. We zijn trots op de brede erkenning die deze gezamenlijke inspanningen hebben gekregen en kijken ernaar uit om samen met alle betrokken partners bij te dragen aan het succes van deze campagne.'

GUT Amsterdam werd in Cannes met goud bekroond voor de 'Don't drink Hertog Jan'-case, maar het is de vraag of dit bureau zich wel de rechtmatige winnaar van de prijs mag noemen. Het in 2023 opgerichte GUT Amsterdam heeft inderdaad de casevideo bij de Cannes-jury (categorie: Creative Effectiveness) ingestuurd, maar de daadwerkelijke campagne-uitingen in de video zijn door andere bureaus gemaakt. Op LinkedIn regent het intussen kritische reacties van vakgenoten. Lees hier meer.

Eva Rausch (managing director GUT Europe) en Guillaume Roukhomovsky (creative director) zijn vooralsnog onbereikbaar voor commentaar. Adformatie is nog in afwachting van een reactie van Cannes Lions en AB INBev (moederbedrijf Hertog Jan).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in