
GUT Amsterdam, dat onder vuur ligt vanwege het vermeend onterecht winnen van een gouden Leeuw in Cannes, komt na herhaaldelijke vragen van Adformatie nu met een reactie. Het bureau gaat niet inhoudelijk in op de kern van de kwestie, maar kiest ervoor een schriftelijk statement te delen. Bij monde van pr-bureau Hooton zegt GUT:
'We zijn trots op deze erkenning in Cannes, en niemand doet dat alleen. The Valley, GUT en andere partners, samen met het merkteam, hebben allemaal een belangrijke bijdrage geleverd. We zijn trots op de brede erkenning die deze gezamenlijke inspanningen hebben gekregen en kijken ernaar uit om samen met alle betrokken partners bij te dragen aan het succes van deze campagne.'
GUT Amsterdam werd in Cannes met goud bekroond voor de 'Don't drink Hertog Jan'-case, maar het is de vraag of dit bureau zich wel de rechtmatige winnaar van de prijs mag noemen. Het in 2023 opgerichte GUT Amsterdam heeft inderdaad de casevideo bij de Cannes-jury (categorie: Creative Effectiveness) ingestuurd, maar de daadwerkelijke campagne-uitingen in de video zijn door andere bureaus gemaakt. Op LinkedIn regent het intussen kritische reacties van vakgenoten. Lees hier meer.
Vacatures
Senior PR & Account lead
HAGENSSenior Contentspecialist
dpg mediaAccountmanager (digital) Intermediairs bij Ster
SterEva Rausch (managing director GUT Europe) en Guillaume Roukhomovsky (creative director) zijn vooralsnog onbereikbaar voor commentaar. Adformatie is nog in afwachting van een reactie van Cannes Lions en AB INBev (moederbedrijf Hertog Jan).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee