Plus heeft Indie Amsterdam gekozen als zijn nieuwe reclamebureau. Dat is de uitkomst van een pitch die begin dit jaar werd uitgeschreven.
Plus werkt naast Indie samen met onder meer Vijf890 (design), Giesbers Retail (instore) en Initiative (media). 'We werken met een netwerk van bureaus, waar Indie nu inderdaad ook onderdeel van is', zo laat een woordvoerder desgevraagd weten.
De samenwerking met reclamebureau Energize, waarmee Plus sinds 2015 werkte, is intussen beëindigd.
Volgens betrokken presenteert Plus samen met Indie in de loop van volgende week een nieuwe merkpositionering en bijbehorende campagne.
Nieuwe organisatie
Bij Plus werd vorig jaar een nieuwe organisatiekoers ingezet, waarbij de directiegebieden commercie en klant & formule werden samengevoegd. Dat leidde tot het vertrek van onder meer commercieel directeur Eric Leebeek (14,5 jaar bij het bedrijf) en marketingdirecteur Matthijs Moeken (na één jaar in functie). Tegenwoordig staat Henk van Harn -als commercieel directeur- aan het marketingroer van Plus.
In 2021 fuseerde Plus met Coop, wat leidde tot een organisatie met zo'n 550 winkels, waarmee Plus na Albert Heijn en Jumbo de grootste supermarkt van Nederland is. Vorig jaar schreef foodspecialist Olaf van Gerwen een tamelijk kritische column over Plus, dat volgens hem de positionering 'Goed eten' nooit had mogen 'weggooien'.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu