Overslaan en naar de inhoud gaan

Indie is het nieuwe reclamebureau van Plus

Dat is de uitkomst van een pitch die sinds begin dit jaar liep.
plus
Plus presenteert volgende week een nieuwe merkpositionering en -campagne.

Plus werkt naast Indie samen met onder meer Vijf890 (design), Giesbers Retail (instore) en Initiative (media). 'We werken met een netwerk van bureaus, waar Indie nu inderdaad ook onderdeel van is', zo laat een woordvoerder desgevraagd weten.

De samenwerking met reclamebureau Energize, waarmee Plus sinds 2015 werkte, is intussen beëindigd.

Volgens betrokken presenteert Plus samen met Indie in de loop van volgende week een nieuwe merkpositionering en bijbehorende campagne. 

Nieuwe organisatie

Bij Plus werd vorig jaar een nieuwe organisatiekoers ingezet, waarbij de directiegebieden commercie en klant & formule werden samengevoegd. Dat leidde tot het vertrek van onder meer commercieel directeur Eric Leebeek (14,5 jaar bij het bedrijf) en marketingdirecteur Matthijs Moeken (na één jaar in functie). Tegenwoordig staat Henk van Harn -als commercieel directeur- aan het marketingroer van Plus. 

In 2021 fuseerde Plus met Coop, wat leidde tot een organisatie met zo'n 550 winkels, waarmee Plus na Albert Heijn en Jumbo de grootste supermarkt van Nederland is. Vorig jaar schreef foodspecialist Olaf van Gerwen een tamelijk kritische column over Plus, dat volgens hem de positionering 'Goed eten' nooit had mogen 'weggooien'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in