Voetbalclub AZ en telecomprovider Lebara willen de band tussen AZ-fans en hun club verstevigen. De twee partijen zetten daarom vier bijzondere fans in het zonnetje en delen de resultaten in een mini-docu, bestaande uit vier afleveringen. De mini-docu heet 'Dichterbij m'n Cluppie' en is een co-productie van AZ, Lebara en Video Bros.
In elke aflevering zien we hoe een speciale AZ-fan verrast wordt door zijn clubheld, om vervolgens een bijzondere dag te beleven. Lebara - een van de sponsoren van AZ - en de club zetten onder meer Daan (trainer van het G-team) en meneer Bruin ('de oudste AZ-fan') centraal. De dag start met een videobelletje - passend bij Lebara - maar draait verder om live avonturen en persoonlijke ontmoetingen.
Offline verbinding
Als telecomprovider kun je namelijk prima meewerken aan niet-digitale activaties, benadrukt Lebara. Het bedrijf stelt zelfs: 'als je elkaar vaker persoonlijk ontmoet, hoef je elkaar minder vaak te bellen'. Zo wil de provider niet de verbinding zijn, maar alleen verbinding faciliteren.
Merijn Zeeman, algemeen directeur van AZ, reageert: 'Deze minidocumentaire toont heel goed aan waar we bij AZ voor staan: het verbinden van onze club met onze supporters. Je ziet de oprechte betrokkenheid en trots van de hoofdpersonen, waar iedereen die AZ een warm hart toedraagt zich in kan herkennen. Mooie ervaringen creëren voor hen is iets waar we elke dag aan werken, samen met alle medewerkers van AZ. Het is mooi dat we daar nu samen met Lebara nog meer vorm aan kunnen geven'.
De mini-docu is te zien op YouTube en de website van AZ. Lebara en AZ bouwen er ook een campagne omheen, bestaande uit teasers en online advertenties op de socialmediakanalen van beide partijen.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu