Overslaan en naar de inhoud gaan

Lies houdt opdringerige ex buiten de deur in nieuwe Kruidvat-campagne

Het betreft de tweede campagne op rij die is ontwikkeld door Suite Rouge, het nieuwe label van Hotel L'Amour.
lies
Lies duwt haar ex een stapel oud papier in de handen.

Lies is weer helemaal zichzelf in de nieuwe campagne 'Een stapje duurzamer' van Kruidvat. En dat betekent: een beetje ongemakkelijk. Opvallend is dat de campagne is ontwikkeld door Suite Rouge, het nieuwe label van reclamebureau Hotel L'Amour.

In de tv-spot zien we hoe de sympathieke single mom Lies op haar eigen, ontwapenende manier probeert een duurzamer leven te leiden. In de Kruidvat -op zoek naar duurzame producten- loopt ze onverwachts haar ex tegen het lijf. Die grijpt meteen zijn kans en probeert de stukgelopen relatie te 'recyclen'.

Het laat zich raden dat zijn licht irritante charmeoffensief weinig indruk maakt, maar één ding is volgens Kruidvat wel duidelijk: een stapje duurzamer zetten hoeft niet ingewikkeld te zijn - het is makkelijk én voordelig.

Brenda Smith, marketingdirecteur bij Kruidvat: 'Met deze campagne willen we laten zien dat duurzaamheid voor iedereen toegankelijk is. Ons duurzame assortiment varieert van producten met biologische ingrediënten tot verpakkingen van gerecycled materiaal. We laten op een luchtige en herkenbare manier zien hoe je met kleine aanpassingen in je dagelijkse routine een groot verschil kunt maken.'

Kruidvat en Hotel L'Amour

Net als de eerdere zomercampagne in juni is ook de nieuwe duurzaamheidscommercial ontwikkeld door Suite Rouge, het creatieve label dat Hotel L’Amour speciaal in het leven heeft geroepen voor Kruidvat. Sander Volleman, die eind vorig jaar aantrad als creative director bij Hotel L’Amour, staat aan het roer van Suite Rouge.

'We willen inspireren zonder belerend te zijn', zegt Volleman. 'Daarom brengen we het luchtig, met humor en zonder het vingertje. Dat is precies waar de kracht van deze campagne zit.'

Een woordvoerder van Hotel L'Amour bevestigt dat Suite Rouge exclusief voor Kruidvat is opgezet, om te voorkomen dat er overlap ontstaat met andere retailers waarvoor het moederbureau werkt.

Kruidvat en DDB

De samenwerking met DDB Amsterdam blijft overeind, meldt een woordvoerder van Kruidvat. Maar er is sinds dit jaar wel het een en ander aangepast. 'DDB en Suite Rouge zijn onze partners. DDB zet zich in voor het versterken van onze categorieën zoals health, beauty en baby. Suite Rouge richt zich op vraagstukken rondom ons merk en concepten. Door de krachten van beide bureaus te combineren, creëren we een wendbare en toekomstbestendige aanpak waarmee we onze merkpositie verder versterken.'

De samenwerking tussen Kruidvat en DDB stamt uit 2021 en leverde het bekende en geliefde personage Lies op, evenals meerdere prijswinnende campagnes. Sinds de oprichting van Hotel L'Amour in 2023 zijn adverteerders als Hema en Riedel overgestapt van DDB naar het nieuwe bureau. Maar Kruidvat blijft -zij het gedeeltelijk- als benoemd bij DDB aan boord. 

Naast de creatieve koerswijziging heeft Kruidvat sinds kort ook een nieuwe PR-partner: Ace PR. De twee laatste commercials zijn geproduceerd door bureau Annomann.

De duurzaamheidscampagne wordt naast televisie uitgerold via online video en op de winkelvloer.

Credits: 
Adverteerder: Kruidvat
Reclamebureau: Suite Rouge / Hotel L'Amour
Productiehuis: Annomann
Regisseur: Jeroen Annokkee
Concept: Suite Rouge
Offline edit: Bellamy edit studio
Online/grading: Crabsalad
Geluid: Earforce
Muziek: Massive Music
Media: EssenceMediacom
PR: Ace PR

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in