In de kerstcommercial van Kruidvat draait alles om een onverwacht moment: Lies die, tijdens een alledaagse boodschap (bij Kruidvat), een opvallend knappe kerstman tegen het lijf loopt. Haar kinderen zien de vonk meteen overslaan - of denken dat te zien. 'Wordt mama nou geregeld door de kerstman?!', vraagt dochterlief vol ongeloof (en lichte trots).
In de spot volgen we zoon Max, die maar één missie heeft: zijn moeder een liefdevolle kerst bezorgen. De knaap is ervan overtuigd dat de kerstman -of eigenlijk de man ín het pak- precies is wat Lies nodig heeft. Zijn kinderlijke logica, fantasie en vastberadenheid vormen de motor van de commercial.
Max grijpt in
Wanneer Lies later op date gaat met dezelfde man, maar dan zonder kerstmanpak, grijpt Max in: met een ingeknipt geurtje uit de Kruidvat-folder probeert hij de magie weer terug te brengen. Het is kerst, dus waarom zou dat niet kunnen?
Het verhaal is bedacht en ontwikkeld door Suite Rouge, het 'Kruidvat-label' van Hotel L’Amour. Volgens creatief directeur Sander Volleman was het uitgangspunt simpel: een kerstverhaal laten dragen door de verbeelding van een kind.
Daten met kerstmannen
Kruidvat koppelt de spot aan zijn decemberbelofte ‘Iedereen verdient een mooie kerst’, met de doorvertaling ‘Kerst verdien je terug bij Kruidvat’. Daarmee kiest het merk -juist in een financieel krappe maand- voor een 'mix van warmte en betaalbaarheid'. De campagne strekt zich uit naar social, de app en een YouTube-special (‘Datecember’) waarin single moeders daten met drie kerstmannen, uiteraard met Kruidvat-producten als ijsbreker.
De campagne wordt verder uitgerold via televisie, online video en print. Tussen de vele bombastische en sentimentele decemberfilms kiest Kruidvat voor iets dat vaak beter werkt: een klein verhaal dat precies raakt waar kerst voor veel mensen om draait: liefde, verbeelding en iemand die aan je denkt.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu