Overslaan en naar de inhoud gaan

Lies 'wordt geregeld' door de kerstman in Kruidvat-kerstcommercial

Zoontje Max heeft één missie: zijn moeder de kerst van haar leven bezorgen.
kruidvat
Suite Rouge tekent voor een van de meest verhalende kerstcommercials van het jaar.

In de kerstcommercial van Kruidvat draait alles om een onverwacht moment: Lies die, tijdens een alledaagse boodschap (bij Kruidvat), een opvallend knappe kerstman tegen het lijf loopt. Haar kinderen zien de vonk meteen overslaan - of denken dat te zien. 'Wordt mama nou geregeld door de kerstman?!', vraagt dochterlief vol ongeloof (en lichte trots).

In de spot volgen we zoon Max, die maar één missie heeft: zijn moeder een liefdevolle kerst bezorgen. De knaap is ervan overtuigd dat de kerstman -of eigenlijk de man ín het pak- precies is wat Lies nodig heeft. Zijn kinderlijke logica, fantasie en vastberadenheid vormen de motor van de commercial.

Max grijpt in

Wanneer Lies later op date gaat met dezelfde man, maar dan zonder kerstmanpak, grijpt Max in: met een ingeknipt geurtje uit de Kruidvat-folder probeert hij de magie weer terug te brengen. Het is kerst, dus waarom zou dat niet kunnen?

Het verhaal is bedacht en ontwikkeld door Suite Rouge, het 'Kruidvat-label' van Hotel L’Amour. Volgens creatief directeur Sander Volleman was het uitgangspunt simpel: een kerstverhaal laten dragen door de verbeelding van een kind.

Daten met kerstmannen

Kruidvat koppelt de spot aan zijn decemberbelofte ‘Iedereen verdient een mooie kerst’, met de doorvertaling ‘Kerst verdien je terug bij Kruidvat’. Daarmee kiest het merk -juist in een financieel krappe maand- voor een 'mix van warmte en betaalbaarheid'. De campagne strekt zich uit naar social, de app en een YouTube-special (‘Datecember’) waarin single moeders daten met drie kerstmannen, uiteraard met Kruidvat-producten als ijsbreker.

De campagne wordt verder uitgerold via televisie, online video en print. Tussen de vele bombastische en sentimentele decemberfilms kiest Kruidvat voor iets dat vaak beter werkt: een klein verhaal dat precies raakt waar kerst voor veel mensen om draait: liefde, verbeelding en iemand die aan je denkt.

Credits:
Adverteerder: Kruidvat
Reclamebureau/concept: Suite Rouge
Productiehuis: Annomann
Regisseur: Jeroen Annokkee
Offline edit: Bellamy edit studio
Online/grading: Crabsalad
Online/VFX: Ton Habraken
Geluid: Earforce
Muziek: Massivemusic
Media: WPP Media
PR: ACE PR
Social: ACE Social, Team5PM
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in