Aldi heeft onder de supermarkten de primeur met een teaser van de eerste kerstcommercial van 2025. In de korte video is te zien hoe de vrolijke influencer en oud-voetballer Andy van der Meijde en zijn vrouw Melisa royaal inslaan bij de discounter. De volledige campagne wordt uitgerold zodra Sinterklaas het land uit is, op 6 december. Traditioneel is dat het moment waarop veel andere supermarkten hun kerstcampagnes lanceren.
Waar veel supers rond kerst kiezen voor emotie en sentiment, lijkt Aldi het dit jaar over een andere boeg te gooien: luchtige, soms vrij platte humor - passend bij de stijl van Van der Meijde. Of de volledige campagne die lijn doorzet, wordt duidelijk vanaf aanstaande zaterdag. Joe Public, sinds vorig jaar het vaste reclamebureau van Aldi, tekent voor concept en creatie.
Kinderlijk enthousiasme
Andy van der Meijde behoort tot de meest populaire influencers van Nederland en is momenteel te zien in een eigen realityserie op Videoland. Rond dat programma wordt vanaf vandaag ook de Aldi-teaser uitgerold. 'Met zijn kenmerkende humor en kinderlijk enthousiasme weet hij miljoenen Nederlanders te bereiken. Dat maakt hem de perfecte match om samen met ons van december een feestje te maken', zegt marketingdirecteur Mariëlle Rooswinkel.
Ook licht ze toe waarom Aldi kiest voor een teaser: 'We willen de fans van dit stel alvast nieuwsgierig maken, zodat de campagne straks een vliegende start krijgt als de Sint het land uit is.'

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu