- Lees ook: Febo kiest creatief bureau Awol na pitch
Febo heeft voor Awol gekozen als zijn nieuwe reclamebureau. Dat maakte het Amsterdamse bureau woensdag bekend.
Hoewel de samenwerking op een laag pitje stond -Febo bracht de laatste jaren nauwelijks reclamewerk uit- neemt het snackbedrijf hiermee afscheid van Natwerk. Dat blijkt uit een verklaring van Febo, die Reinier Steures (Natwerk) met Adformatie deelt.
Nieuw tijdperk
Febo: 'Natwerk heeft ons geholpen met campagnes die perfect aansloten bij de tijd en waarmee we samen mooie successen hebben geboekt. Daar zijn we nog steeds trots op. Tegelijkertijd zijn we als Febo nu een nieuw tijdperk ingegaan.'
De strategie is verschoven naar een 'sterkere community-aanpak', aldus de snackketen. 'Het gaat om enerzijds het versterken van de band met onze bestaande, loyale fans, anderzijds het veroveren van de harten van een nieuwe Gen Z-generatie. Voor die stap hebben we gekozen voor bureau Awol, dat is gespecialiseerd is in social- en community-first denken. We zien de keuze voor hen als een natuurlijk vervolg in de ontwikkeling van het Febo-merk.'
Kledinglijn
Natwerk wist Febo in de periode 2015-2021 met diverse prikkelende en humoristische campagnes populair te maken onder een jonge, hippe doelgroep, onder meer met een eigen kledinglijn en de Febo-Drijf-In. De wat stoffige Febo groeide in die jaren uit tot een fris cult-merk met humor. Reinier Steures, oprichter van Natwerk, is tevens mede-eigenaar van een Febo-filiaal in Amsterdam.
Steures: 'Onze campagnes hebben veel voor Febo betekend, maar ook voor de groei van Natwerk. Ook al heeft Febo al jaren geen campagnes meer -met ons- gemaakt, het voelt nog altijd als een partnership. Welk bureau kan immers zeggen dat het een joint venture had met zijn opdrachtgever voor de merchandise? Of dat ze nu nog steeds een eigen franchise op de Amsterdamse Rozengracht hebben? Er is me alles aan gelegen dat de nieuwe samenwerking een succes wordt en ik wens Febo en Awol dan ook veel succes.'
De Febo-community
Het Amsterdamse community-en social-bureau Awol, opgericht in 2022, gaat 'de community rond het Febomerk bouwen en alle campagnes en creaties van A tot Z', zegt oprichter Salim Abousallam.
Dino Lobbes, operationeel directeur van Febo, vult aan: 'We hebben voor Awol gekozen omdat ze weten hoe je een community bouwt. Het is een jong team met veel energie en bovenal zijn het Febo-fans. Ze weten echt te Feboniseren.'

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu