TBWA\Neboko, DDB Amsterdam en 180 Global -onderdeel van het wereldwijde Omnicom-concern- introduceren Dark Horses: een nieuw bureau in Nederland gespecialiseerd in sport en marketing.
Dark Horses is in 2016 opgericht in Londen en werkt wereldwijd voor grote merken als Adidas, Lay's en TikTok. Het bureau, dat in 2023 werd overgenomen door TBWA Worldwide, wordt nu in Nederland geleid door managing director Peter Lansaat en daarnaast strategy & commerce-director Guido Klomp.
Lansaat komt over van Albert Heijn, waar hij tot voor kort head of (sport)sponsoring was. Klomp was hiervoor bijna tien jaar directeur van sportmarketingbureau Triple Double; van 2011 tot 2015 werkte hij als managing director van TBWA\United.
Creatieve diepgang
Rik Ledder, ceo van TBWA\Neboko, zegt dat sport steeds belangrijker wordt voor zijn klanten. Ledder: 'Sport is voor veel van onze klanten een essentiële marketinginvestering en een krachtig middel om betekenisvolle connecties met hun klanten op te bouwen. Om hen, ook op dit gebied, consistentie en diepgang te bieden, investeren we met Dark Horses in specialistische kennis.'
Peter Lansaat: 'De werelden van sport, reclame en creativiteit groeien steeds meer naar elkaar toe. Merken in de sport hebben strategische expertise nodig, maar vooral een sterke creatieve vertaalslag. Door samen te werken met TBWA, DDB, 180 en Dark Horses in Londen kunnen we verbindingen creëren tussen merken, sport en fans - met creativiteit als drijvende kracht.'

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nuGefeliciteerd Peter en Guido. Topteam