Overslaan en naar de inhoud gaan

Omnicom-bureau Dark Horses breidt uit naar Nederland

Het sportmarketingbureau komt onder leiding te staan van Peter Lansaat (ex-Albert Heijn) en Guido Klomp (ex-Triple Double).
tbwa
Guido Klomp (l) en Peter Lansaat.

TBWA\Neboko, DDB Amsterdam en 180 Global -onderdeel van het wereldwijde Omnicom-concern- introduceren Dark Horses: een nieuw bureau in Nederland gespecialiseerd in sport en marketing.

Dark Horses is in 2016 opgericht in Londen en werkt wereldwijd voor grote merken als Adidas, Lay's en TikTok. Het bureau, dat in 2023 werd overgenomen door TBWA Worldwide, wordt nu in Nederland geleid door managing director Peter Lansaat en daarnaast strategy & commerce-director Guido Klomp.

Lansaat komt over van Albert Heijn, waar hij tot voor kort head of (sport)sponsoring was. Klomp was hiervoor bijna tien jaar directeur van sportmarketingbureau Triple Double; van 2011 tot 2015 werkte hij als managing director van TBWA\United.

Creatieve diepgang

Rik Ledder, ceo van TBWA\Neboko, zegt dat sport steeds belangrijker wordt voor zijn klanten. Ledder: 'Sport is voor veel van onze klanten een essentiële marketinginvestering en een krachtig middel om betekenisvolle connecties met hun klanten op te bouwen. Om hen, ook op dit gebied, consistentie en diepgang te bieden, investeren we met Dark Horses in specialistische kennis.'

Peter Lansaat: 'De werelden van sport, reclame en creativiteit groeien steeds meer naar elkaar toe. Merken in de sport hebben strategische expertise nodig, maar vooral een sterke creatieve vertaalslag. Door samen te werken met TBWA, DDB, 180 en Dark Horses in Londen kunnen we verbindingen creëren tussen merken, sport en fans - met creativiteit als drijvende kracht.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu
Jeroen de Bakker

Gefeliciteerd Peter en Guido. Topteam

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in