Overslaan en naar de inhoud gaan

Volwassenen kopen steeds meer Lego, geholpen door merksamenwerkingen en liefst 314 nieuwe bouwsets

Speelgoedmaker lanceerde in de afgelopen zes maanden een recordaantal nieuwe bouwsets, onder andere rondom Formule 1 en bloemen en planten.
lego
© Shutterstock

Lego heeft over de eerste helft van dit jaar flink meer omzet geboekt. Dat had onder meer te maken met de lancering van 314 nieuwe bouwsets gedurende deze periode. Dat is een record voor het speelgoedbedrijf achter de bekende bouwsteentjes, dat inmiddels ook volwassenen weet te bereiken.

De omzet van Lego steeg met 12 procent tot 34,6 miljard Deense kroon, omgerekend zo'n 4,6 miljard euro. Daarvan bleef een nettowinst over van 6,5 miljard Deense kroon, tegen 6 miljard Deense kroon over de eerste helft van 2024.

Valentijnsdag en Moederdag

Tot de bestverkopende sets behoorden volgens Lego onder meer de City-, Technic- en Icons-bouwpakketten. Ook Lego Botanicals sloeg aan, waarmee mensen bloemen en planten in elkaar kunnen zetten. Dit thema was populair rond bijvoorbeeld Valentijnsdag en Moederdag, aldus het bedrijf.

Formule 1

Daarnaast spreekt Lego van een succesvolle lancering van bouwsets waarvoor is samengewerkt met de Formule 1. Hieronder vallen bijvoorbeeld raceauto's in verschillende formaten en prijsklassen. Lego heeft ook overeenkomsten gesloten om sets uit te brengen die zijn gebaseerd op de kinderanimatieserie Bluey en de Japanse mangaserie One Piece.

Groter marktaandeel

Topman Niels Christiansen is tevreden over de prestaties van Lego, dat opnieuw marktaandeel heeft gewonnen in de wereldwijde speelgoedmarkt. 'Deze groei wordt gedreven door ons uitgebreide en innovatieve assortiment dat relevant blijft voor alle leeftijden en interesses', aldus de topman in de toelichting op de resultaten.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in