Social-bureau GoSpooky opent binnenkort een nieuwe creatieve ruimte: de zogeheten Livestream Factory. De studio -op loopafstand van het Amsterdamse kantoor- wordt volledig ingericht voor live social shopping.
Dat maakte medeoprichter Tim van der Wiel woensdag bekend via LinkedIn.
In de Livestream Factory komen vijf studio’s waar merken en creators live-content kunnen produceren die direct doorlinkt naar conversie. De ruimte is ontworpen rond een creator-first aanpak: minder gepolijst, meer persoonlijk, zegt Van der Wiel. 'Plug-and-play-workflows maken het mogelijk om liveproductie op schaal te realiseren.'
De toekomst van social
Volgens Van der Wiel is de investering 'een duidelijke gok op de toekomst van social: live, interactief en shoppable.' GoSpooky verwacht vanaf november vijf live-shows tegelijk te kunnen draaien, verspreid over Europa.
Met de Livestream Factory wil het bureau voorts inspelen op de groeiende rol van livestreaming in e-commerce, waar ontdekking, community en aankoop steeds vaker samenkomen in één ervaring.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu