Vorige week heeft Meta stilletjes een nieuwe update uitgerold voor alle merken die samenwerken met influencers of creators. Hoewel de update vanuit Nederland wel te zien is binnen de creator market place, zijn voor nu alleen nog creator-inzichten uit de VS te zien.
De Meta Creator Marketplace is een plek waar merken en creators elkaar kunnen vinden om samen te werken. Handig, want zo kunnen bedrijven makkelijk de juiste influencers spotten en creators nieuwe samenwerkingen scoren. Meta heeft achter de schermen Instagram’s Creator Marketplace verbeterd om samenwerkingen slimmer en sneller te maken door de onderstaande punten te introduceren:
- Zoeken op trefwoord: Merken kunnen nu creators zoeken op onderwerpen zoals “fitness”, “tech”, “food vlogs”, enzovoort. Zo kan je de top creators die momenteel relevant zijn binnen jouw branche benaderen.
- Creator Insights: Profielen tonen nu engagement rate, postfrequentie en eerdere merk-samenwerkingen.
- AI-aanbevelingen: Meta toont relevante creators en laat zelfs zien welke organische posts het beste presteren voor boosting.
- Reel-voorbeelden & Merk-badges: Merken kunnen afspeelbare previews van Reels bekijken + geverifieerde badges om geloofwaardigheid te bevestigen.
Kortom, deze update gaat niet alleen over nieuwe tools, maar over het opbouwen van echte, betekenisvolle merk-creator-connecties die groei aan beide kanten stimuleren.
We gaan ervan uit dat dit binnenkort ook wordt uitgerold in de EU, dus houd het goed in de gaten. Los van de ontwikkeling raden we ook zeker aan om een een oogje te werpen binnen de creator market place, mocht je dat nog niet gedaan hebben!
Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu