Overslaan en naar de inhoud gaan

Trending: stop met urenlang zoeken: vind jouw ideale Instagram-creator

Vorige week heeft Meta stilletjes een nieuwe update uitgerold voor alle merken die samenwerken met influencers of creators.
Facebook market place

Vorige week heeft Meta stilletjes een nieuwe update uitgerold voor alle merken die samenwerken met influencers of creators. Hoewel de update vanuit Nederland wel te zien is binnen de creator market place, zijn voor nu alleen nog creator-inzichten uit de VS te zien. 

De Meta Creator Marketplace is een plek waar merken en creators elkaar kunnen vinden om samen te werken. Handig, want zo kunnen bedrijven makkelijk de juiste influencers spotten en creators nieuwe samenwerkingen scoren. Meta heeft achter de schermen Instagram’s Creator Marketplace verbeterd om samenwerkingen slimmer en sneller te maken door de onderstaande punten te introduceren: 

  • Zoeken op trefwoord: Merken kunnen nu creators zoeken op onderwerpen zoals “fitness”, “tech”, “food vlogs”, enzovoort. Zo kan je de top creators die momenteel relevant zijn binnen jouw branche benaderen.
  • Creator Insights: Profielen tonen nu engagement rate, postfrequentie en eerdere merk-samenwerkingen.
  • AI-aanbevelingen: Meta toont relevante creators en laat zelfs zien welke organische posts het beste presteren voor boosting.
  • Reel-voorbeelden & Merk-badges: Merken kunnen afspeelbare previews van Reels bekijken + geverifieerde badges om geloofwaardigheid te bevestigen.

Kortom, deze update gaat niet alleen over nieuwe tools, maar over het opbouwen van echte, betekenisvolle merk-creator-connecties die groei aan beide kanten stimuleren.

We gaan ervan uit dat dit binnenkort ook wordt uitgerold in de EU, dus houd het goed in de gaten. Los van de ontwikkeling raden we ook zeker aan om een een oogje te werpen binnen de creator market place, mocht je dat nog niet gedaan hebben! 

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in