Overslaan en naar de inhoud gaan

Blauwe arm wijst de weg: Belastingdienst lanceert campagne ‘Handig’

Nieuwe langlopende campagne moet laten zien dat de dienst naast burgers en ondernemers staat. Roorda ontwikkelde de campagne.
campagne
De nieuwe campagne van de Belastingdienst.

De Belastingdienst start een nieuwe publiekscampagne onder de titel ‘Handig, van de Belastingdienst’. In de campagne staan de vragen, twijfels en onzekerheden van belastingplichtigen centraal. Wat je de Belastingdienst ook vraagt, zo luidt de boodschap, er is altijd een handig hulpmiddel binnen handbereik.

Blauwe arm als symbool

Blikvanger in de campagne is een opvallende blauwe arm die letterlijk wijst naar beschikbare hulp. Deze visuele metafoor loopt als rode draad door de hele campagne en verwijst naar de verschillende hulpmiddelen die de Belastingdienst biedt.

Met de nieuwe aanpak wil de organisatie laten zien dat ze er niet alleen is om te controleren, maar ook om burgers en ondernemers te helpen grip te krijgen op hun belastingzaken.

Fiscale checkmomenten

In de eerste flight richt de Belastingdienst zich op situaties waarin mensen plannen maken of veranderingen doormaken - zoals een scheiding of het kopen van een huis. De oproep: doe op zulke momenten een tussentijdse fiscale check, zodat je tijdig kunt handelen en verrassingen voorkomt.

De campagne verschijnt op tv en radio en wordt ondersteund met online middelen, waarin de Belastingdienst praktische tools aanbiedt. De campagne is ontwikkeld door Roorda/Tabula Rasa, dat al langer samenwerkt met de Belastingdienst aan publiekscampagnes.

Ondernemersverhalen

Ook ondernemers krijgen aandacht. In een online serie vertellen zij hoe hun 'uit de hand gelopen passie' uitgroeide tot een bloeiende onderneming, en welke vragen en twijfels ze daarbij hadden. Daarbij wordt steeds gewezen op de beschikbare hulpmiddelen, zoals rekentools en persoonlijk advies.

Belastingdienst als partner

Met het concept wil de Belastingdienst een menselijker gezicht tonen: een dienst die naast je staat en begrijpt dat financiële regelingen vaak samenhangen met emotionele momenten. 'Wat je vraag ook is: de Belastingdienst is er voor je', luidt de overkoepelende boodschap. Wie er zelf niet uitkomt, wordt gewezen op de mogelijkheid van een belafspraak of een bezoek aan de balie.

Credits:
Verantwoordelijk bij de Belastingdienst: Petra Boon, Ravi Jadnanansing, Paul van der Linde, Raïssa Polet–Oosterlen, Nienke Sneller, Bart Vording
Verantwoordelijk bij Tabula Rasa voor strategie: Sanne Rasenberg-Tolen, Ibi Baggerman, Christine Swankhuisen
Bureau: Roorda Reclamebureau
Creatie: Tom Zwarts, Anne van Andel, Joeri Jansen, Donald Nolet
Account: Anne van der Meulen, Gijs van der Linden
Design: Jorn Slotboom, Patrick Gamelkoorn
Agency producer: Marcel Ossendrijver
Productiemaatschappij: Hazazah
Regisseur: Rob Lücker
Executive producer: Jeroen van den Idsert
Producer: Omar Perineau & Tessel Yunice Schole
DOP: Thijmen Doornik
Offline edit: Martin Heijgelaar & Tim de Wit (Editors
Grading: Jop te Veldhuis (De Grot)
Compositors: Tim van Paassen, Koen van Someren Greve, Nina Blaauwbroek, Ruben Brouns
Online editing & versioning: Nino Oosterwijk
Muziek: Remus Ockels
Sounddesign: Feike de Wit (SoundCircus)
Muziek: Remus Ockels
Fotografie: Marije Kuiper 
Productie Online Serie: CCCP
Media inkoop: Initiative  
PR: HvdM
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in