Brother is een nieuwe campagne gestart in vijftien Europese landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren onder de aandacht te brengen.
De kern ervan is een eenvoudige belofte: de Brother-inkjetprinter geeft je ‘meer tijd voor het leven’; want als het werk sneller en beter gedaan is, blijft er meer ruimte over voor de dingen die echt belangrijk zijn. De campagne is ontwikkeld door digital agency Dept.
De Europese campagne gaat deze week ook in Nederland van start en is te zien zijn op verschillende kanalen, van connected tv en digitale media tot social media, digitale buitenreclame en streamingplatforms.
Luid en gedurfd
Drie korte films, geregisseerd door filmmaker Glenn Kitson, brengen het idee op een luide, gedurfde manier tot leven.
'Het is verfrissend om samen te werken met een bureau en een klant die openstaan voor het verleggen van grenzen op het gebied van esthetiek, look en feel', zegt Kitson. 'Ik houd er niet van om ‘reclame-achtige’ reclames te maken, en Dept en Brother evenmin. Bovendien wilden ze iets geestigs, wat altijd prettig is.'
De campagne is bedacht op Brothers Europese hoofdkantoor in Manchester, met Dept als leidend bureau verantwoordelijk voor zowel creatie als media. De payoff ‘More Time for Life’ sluit aan bij de hedendaagse wens naar een gezondere werk-privébalans. Elke verhaallijn contrasteert alledaagse kantoorsituaties met speelse, onverwachte hobby’s, van lucha libre-worstelen tot trompet spelen in een punkband.
Matthias Schach, director sales & marketing bij Brother Europe: 'We hebben bewust geïnvesteerd in opvallend creatief werk dat zowel prachtig gemaakt is als een tikje excentriek. Er is leven buiten het werk, en er zijn veel versies van onszelf die samen bepalen wie we zijn. We willen de Europese markt opschudden en deze campagne doet dat.'

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu