Overslaan en naar de inhoud gaan

Brother doorbreekt printerclichés met gedurfde campagne

Van lucha libre-worstelaars tot punkmuzikanten: Brother zet inkjetprinters neer als de sleutel tot een betere werk-privébalans.
Er is meer in het leven dan printen
Er is meer in het leven dan printen

De kern ervan is een eenvoudige belofte: de Brother-inkjetprinter geeft je ‘meer tijd voor het leven’; want als het werk sneller en beter gedaan is, blijft er meer ruimte over voor de dingen die echt belangrijk zijn. De campagne is ontwikkeld door digital agency Dept.

De Europese campagne gaat deze week ook in Nederland van start en is te zien zijn op verschillende kanalen, van connected tv en digitale media tot social media, digitale buitenreclame en streamingplatforms.

Luid en gedurfd

Drie korte films, geregisseerd door filmmaker Glenn Kitson, brengen het idee op een luide, gedurfde manier tot leven.

'Het is verfrissend om samen te werken met een bureau en een klant die openstaan voor het verleggen van grenzen op het gebied van esthetiek, look en feel', zegt Kitson. 'Ik houd er niet van om ‘reclame-achtige’ reclames te maken, en Dept en Brother evenmin. Bovendien wilden ze iets geestigs, wat altijd prettig is.'

De campagne is bedacht op Brothers Europese hoofdkantoor in Manchester, met Dept als leidend bureau verantwoordelijk voor zowel creatie als media. De payoff ‘More Time for Life’ sluit aan bij de hedendaagse wens naar een gezondere werk-privébalans. Elke verhaallijn contrasteert alledaagse kantoorsituaties met speelse, onverwachte hobby’s, van lucha libre-worstelen tot trompet spelen in een punkband. 

Matthias Schach, director sales & marketing bij Brother Europe: 'We hebben bewust geïnvesteerd in opvallend creatief werk dat zowel prachtig gemaakt is als een tikje excentriek. Er is leven buiten het werk, en er zijn veel versies van onszelf die samen bepalen wie we zijn. We willen de Europese markt opschudden en deze campagne doet dat.'

Credits: 
Director: Glenn Kitson
Production Company: Radical Germany
EP: Gernot Jurisch-Navarro
Producer: Benno Schoppmann, Dennis Czaja
DOP: Natasha Duursma
Production Designer: James Middleton
Agency: DeptT®
Client lead: Ellen Schmidtko
Creative Director: Tina Blech
Senior Agency Producer: Katie MacDonald
HoP: Natalie Price
Principal PM: Milena Trottnow
Head of Design: Sönke Schürmeier
Service Production Company: Münchhausen
Editor: Beth Roberts
Edit House: tenthree
Producer: Maya Kilic
Post Production: Rascal
Colourist: Tim Smith
VFX Artist: Antonio Jimenez
Producer: Lisa Fox
EP: Jenna Le Noury
Sound: Killer Crab Men

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in