Overslaan en naar de inhoud gaan

FonQ viert 'woonmaand oktober' met nieuwe merkidentiteit en campagne

'Bijzonder. fonQ' is de nieuwe merkidentiteit, ontwikkeld door The Others. Team5pm tekent voor de nieuwste online campagne.
Fonq team5pm
© Aangeleverd

Online woonwinkel fonQ viert 'woonmaand oktober' met een nieuwe merkidentiteit. 'Bijzonder. fonQ' is de nieuwe pay-off, ontwikkeld door The Others. FonQ introduceert ook direct een andere look & feel en toont die in de nieuwste online campagne, die mede uit de koker van team5pm komt. Het bureau werkte samen met het in-house team van fonQ.

De campagne bestaat uit een serie preroll-video's voor YouTube en een social-strategie die ontwikkeld is in samenwerking met creators. We gaan de fonQ-video's niet alleen zien op YouTube, maar ook op Instagram, Facebook, TikTok en Pinterest. De campagne loopt in ieder geval tot het einde van het jaar. fonQ wil met de video's inspelen op het inspireren met woonstijlen en het publiek aanmoedigen om hun eigen stijl te vinden. Uiteraard wordt uit de video's duidelijk dat fonQ een groot (online) assortiment woonproducten verkoopt.

Sjoerd van Heinigen, marketing director bij fonQ: 'Deze campagne vormt het startschot van een tijd waarin we het merk fonQ verder uit willen bouwen en neerzetten als hét woonmerk dat je huis karakter geeft. Dat doen we precies op de kanalen waar onze doelgroep zich oriënteert op een nieuwe woonstijl'.

De online woonwinkel werkt samen met bureau team5pm. In welke zin? Sjoerd van Renselaar, lead campagnes bij team5pm, legt uit: 'In slechts een paar weken tijd hebben we de eerste prerolls en social formats geproduceerd, en daarin intensief samengewerkt met het interne team van fonQ. fonQ is zelf verantwoordelijk voor een deel van de social formats en alle statische assets. Die aanpak zorgt ervoor dat we full funnel & always-on met een hoge frequentie aanwezig kunnen zijn, ook op de langere termijn'.

Hieronder is één van de YouTube-prerolls te bekijken.

Credits:
Klant: fonQ 
Verantwoordelijk Klant: Sjoerd van Heiningen, Marilou van Overbeek, Caron Kersten, Jules Jules Quivooij, Shannon Pereira Sanches
Bureau: team5pm
Merkidentiteit & strategie: The Others
Strategie: Nienke Harsta 
Creatie: Keyhe Delsink 
Social Creatives: Tess van der Hoop, Luna Kaldenbach 
Regie: Joy Heijstee
Account: Sjoerd van Renselaar
Projectmanagement & productie: Simone Besseling
Regie: Joy Heijstee
DOP: Levien Priem
Gaffer: Tjeerd Melchers
Animatie & Montage: Mitch Versluis, Werner Walthaus
Grade: Robbert Nieuwenhuijs
Sounddesign & mix: Bashel de Vries
Voice-over: Daan Steijnen
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in