Online woonwinkel fonQ viert 'woonmaand oktober' met een nieuwe merkidentiteit. 'Bijzonder. fonQ' is de nieuwe pay-off, ontwikkeld door The Others. FonQ introduceert ook direct een andere look & feel en toont die in de nieuwste online campagne, die mede uit de koker van team5pm komt. Het bureau werkte samen met het in-house team van fonQ.
De campagne bestaat uit een serie preroll-video's voor YouTube en een social-strategie die ontwikkeld is in samenwerking met creators. We gaan de fonQ-video's niet alleen zien op YouTube, maar ook op Instagram, Facebook, TikTok en Pinterest. De campagne loopt in ieder geval tot het einde van het jaar. fonQ wil met de video's inspelen op het inspireren met woonstijlen en het publiek aanmoedigen om hun eigen stijl te vinden. Uiteraard wordt uit de video's duidelijk dat fonQ een groot (online) assortiment woonproducten verkoopt.
Sjoerd van Heinigen, marketing director bij fonQ: 'Deze campagne vormt het startschot van een tijd waarin we het merk fonQ verder uit willen bouwen en neerzetten als hét woonmerk dat je huis karakter geeft. Dat doen we precies op de kanalen waar onze doelgroep zich oriënteert op een nieuwe woonstijl'.
De online woonwinkel werkt samen met bureau team5pm. In welke zin? Sjoerd van Renselaar, lead campagnes bij team5pm, legt uit: 'In slechts een paar weken tijd hebben we de eerste prerolls en social formats geproduceerd, en daarin intensief samengewerkt met het interne team van fonQ. fonQ is zelf verantwoordelijk voor een deel van de social formats en alle statische assets. Die aanpak zorgt ervoor dat we full funnel & always-on met een hoge frequentie aanwezig kunnen zijn, ook op de langere termijn'.
Hieronder is één van de YouTube-prerolls te bekijken.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu