Bol heeft Crocodile Agency gekozen voor de ontwikkeling van influencercampagnes. Deze samenwerking is onderdeel van de bredere marketingactiviteiten van bol, waarbij het merk naast Crocodile ook met andere bureaus samenwerkt.
De opdracht omvat strategie, creatief concept, influencer-selectie en media-inzet. De samenwerking begon met een gifting campagne die door de creatieve insteek en opvallende resultaten direct succesvol was. Dit succes vormde de basis voor meerdere vervolgcampagnes en heeft nu geleid tot een contract voor twee jaar.
Sindsdien heeft Crocodile Agency diverse social campagnes voor bol ontwikkeld, waaronder campagnes rond Valentijn, Moederdag, Vaderdag, festivals en Back to School. Momenteel zijn de campagnes voor halloween- en kerst in ontwikkeling. Met deze campagnes richt bol zich op Nederlandse en Vlaamse consumenten van 18 tot 34 jaar, met een duidelijke focus op TikTok en Instagram.
'Juiste vertaalslag'
Isaac Diepenhorst, lead social & content team bol: 'Wij zochten een partner die ons kan helpen om onze campagnes op een creatieve en impactvolle manier tot leven te brengen, naast de andere (influencer)bureaus waar we mee samenwerken. Crocodile Agency heeft laten zien dat zij onze doelgroep goed begrijpt en de juiste vertaalslag weet te maken naar sociale media. Dankzij de creatieve aanpak en onderscheidende media-aanpak bereiken we Gen Z en millennials op een natuurlijke manier, precies daar waar zij zich bevinden.'
Tamara Couperus, founder Crocodile Agency: 'Eind vorig jaar zijn we gestart met verschillende campagnes voor bol. Dankzij de goede resultaten en de klik in onze samenwerking hebben we nu een contract voor twee jaar getekend. We kijken ernaar uit om de komende periode nog meer impactvolle campagnes neer te zetten.'
bol werkt, naast Crocodile Agency, ook samen met bureaus als onder andere Dept, AndAgencyAmsterdam, aidem agency, Megawatt, dentsu en Mindshare.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu