
De Museumkaart is voortaan digitaal beschikbaar. Creative agency Onze Kapel heeft de lanceringscampagne ontwikkeld en de merkidentiteit van Museumkaart vernieuwd. Dit is de eerste samenwerking tussen Onze Kapel en Museumkaart. De campagne bestaat onder meer uit social video’s, communicatie-uitingen in alle musea en een samenwerking met creators.
Campagne ‘Is jouw Museumkaart al digitaal?’
De campagne richt zich op het stimuleren van bestaande kaarthouders om over te stappen naar de digitale versie. Met de digitale Museumkaart hebben gebruikers toegang tot meer dan 500 musea via een app op hun smartphone.
Martin de Rooij, hoofd marketing communicatie van Museumvereniging & Museumkaart, legt uit: 'Het doel is om Museumkaart, zowel de fysieke als de digitale versie, een moderne en herkenbare uitstraling te geven.' Een opvallend voorbeeld is een video waarin een oma niet mag wijzen in het museum. Pim Gerrits, creative director bij Onze Kapel, voegt hieraan toe: 'We willen niet alleen de frequente museumbezoekers aanspreken, maar ook nieuw publiek enthousiasmeren voor de vele musea in Nederland.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee