Overslaan en naar de inhoud gaan

Prominent en Irene Moors gaan er eens goed voor zitten (en meer campagnes)

Van meubels tot memes: KFC, Prominent, Raleigh, De Hypotheekshop en WorldPride 2026 spelen zichzelf in de kijker met nieuw werk.
prominent
Irene Moors zakt eens lekker onderuit in een luxe draaifauteuil van Prominent.

Raleigh is Britse rebel in sfeervolle merkfilm

Het 130 jaar oude fietsmerk Raleigh introduceert een Europese online-videocampagne die draait om de nieuwe elektrische fiets Raleigh One. Het bedrijf wil laten zien hoe het als klassiek merk relevant en eigenzinnig blijft in een steeds drukkere fietsmarkt. De campagne is ontwikkeld door digitaal bureau Dept uit Amsterdam.

Raleigh: 'We laten zien hoe een klassiek merk zichzelf opnieuw uitvindt zonder zijn erfgoed los te laten. De film vangt het merkgevoel in een visuele rit langs buurten, stijlen, culturen en tijdsgeesten door de stad.'

Dept: 'Niets is mooier dan helemaal in de kern van een merk duiken. Ontdekken waar het écht voor staat; van merkstrategie tot identiteit en communicatie. Dit hebben we voor Raleigh mogen doen. We hebben ze geholpen met het transformeren tot een speelse, Britse rebel: geworteld in traditie, gemaakt voor het nu.

Raleigh is een cultureel fenomeen. Ze waren groot in de BMX-scene, Joop Zoetemelk won de Tour de France op een Raleigh en de Chopper is een icoon. Onze opdracht? Verbinding maken met een nieuwe generatie stedelijke smaakmakers.'

De film is geproduceerd door 100%. Ook heeft Emilio de Haan, tegenwoordig freelance-creative director, aan het project meegewerkt.

Credits:
Dept:
Creative Directors: Manuel Di Tolve & Emilio de Haan
Associate Creative Director (copy): Joseph Jordan
Senior Designer: Immanuel de Jong
Designer: Dóra Visky
Design intern: Kat Kulesza
Creative Strategists: Anna van den Bijgaart & Carlijn Danser
Agency Producer: Michelle Krevetzky
Head of Production: Nikki Haighton
Project Manager: Amber Wagenaar
Head of Account: Thomas van Slooten
Account Manager: Ayaan Nour
Fotografie: Cas Kerssens
Productie: 100%
Regie: Kelvin Jones
Director of Photography: Ben Cotgrove
Film Producer/ Partner: Gijs Determeijer
Director’s Rep: Alessandro Tomasi
Executive Producer: Aemilia van Lent
Producer: Natalie Wetherell
Productie Manager: Minou Hiemstra
Regieassistent: Joshua Simpkins

Prominent en Irene Moors gaan er even goed voor zitten

Voor zijn nieuwste campagne werkt meubelbedrijf Prominent samen met Bombilate Media, het reclamebureau van Stacey Rookhuizen. De campagne dient ter ondersteuning van de grotere merkcampagne 'Het draait om jou', die is ontwikkeld door Fitzroy.

De campagne 'Ga er even goed voor zitten' bestaat uit een online tv- en videoserie met Irene Moors in de hoofdrol. Bombilate heeft de campagne zowel bedacht als geproduceerd.

De serie draait niet alleen om de stoel of bank, maar juist om de mens die erin zit. Zo kijken we naar mensen die op het punt staan iets bijzonders te horen, zittend in een meubel van Prominent uiteraard. Irene Moors praat de boel bij elkaar.

Stacey Rookhuizen: 'Het zijn gewone mensen die worden verrast met bijzonder nieuws. Van een huwelijksaanzoek tot 'Mam, ga er even goed voor zitten, ik heb een tijger-tattoo laten zetten' tot 'Vriendin, we gaan nú uit een vliegtuig springen!'.

Irene Moors presenteert de serie en begeleidt de momenten waarop de hoofdpersonen niet één, maar twee keer worden verrast. Eerst met een meubel van Prominent, daarna met het nieuws waarvoor men dus 'even moet gaan zitten'.

De campagne wordt verspreid op televisie en via de eigen online kanalen van Prominent. Het bedrijf is in gesprek met 'een mediapartner' om de verschillende afleveringen breder onder de aandacht te brengen. Daarover later meer, belooft Prominent.

De Hypotheekshop neemt de tijd

TheMerge is na een 'bureau-oriëntatie' gekozen als het nieuwe reclamebureau van De Hypotheekshop. Er is intussen een nieuwe merkpositionering en campagne gelanceerd onder de noemer 'Tijd voor jouw plan'.

De campagne moet duidelijk maken welke rol De Hypotheekshop precies speelt in het leven van mensen. 'Klanten ervaren bij grote financiële beslissingen vaak tijdsdruk, zoals een korte bedenktijd of snel moeten bieden voordat een huis al verkocht is. Terwijl het juist gaat om hele belangrijke beslissingen, dus daar moet je de tijd voor nemen', meent Annabelle Joosten, marketing-manager van De Hypotheekshop.'

Joosten: 'We willen laten zien dat De Hypotheekshop wél de tijd neemt. Tijd om goed te luisteren, mee te denken en verder te kijken dan alleen de hypotheek. Want achter elke financiële vraag van onze klanten zit eigenlijk een groter levensplan.'

De campagne wordt uitgerold via online video en social media en op de radio.

Credits:
De Hypotheekshop: Annabelle Joosten, Michiel Meijer, Sophie van Hal
Bureau: TheMerge
Media: Abovo Maxlead
Geluid & Muziek: Jasper Ras, Earforce
Productie: TheMerge Content

KFC knipoogt naar kaas-meme met nieuwe burger

Fastfoodketen KFC speelt in op internetnostalgie met de tijdelijke ‘Ik Wil Kaas’-burger, vernoemd naar de virale kreet uit een video van tien jaar geleden bij een Nederlandse kaasboer. De campagne –ontwikkeld door bureau Truus– omarmt de 'brainrot-esthetiek' met snelle cuts, felle visuals en knipogen naar de originele meme.

De burger zelf komt in een single- en Stacker-variant, beide royaal belegd met cheddar, bacon, kipfilet en een extra bakje ‘Ik Wil Kaassaus’.

Credits:
Klant: KFC
Reclamebureau: Truus
Media Agency: Abovo Media
PR agency: Ovide

WorldPride Amsterdam viert 'queer-eenheid'

WorldPride Amsterdam 2026 trapt zijn internationale campagne af met The New Dutch Masters, ontwikkeld door bureau Geminaes. De online video -geregisseerd door Emma Parkinson– laat zich inspireren door de Hollandse Meesters, met intieme zwart-witportretten die transformeren in een explosie van kleur en 'Pride-looks'.

Meer dan 70% van de cast en crew van de film identificeert zich als LGBTQIA+. De campagne markeert 25 jaar openstelling van het huwelijk voor koppels van hetzelfde geslacht en kiest het thema Unity. Executive Director Lucien Spee: 'Trots, poëtisch en diep menselijk - dit zet de toon voor WorldPride 2026.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in