Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN wint Grand Prix bij YouTube Works Awards

Bekijk hier alle winnaars op een rijtje.
kpn
Het team van KPN viert een feestje.

Tijdens de feestelijke awardshow, die de centrale rol van YouTube als advertentieplatform vierde, werden de winnende campagnes erkend voor hun 'baanbrekende creativiteit en bewezen effectiviteit'. De Grand Prix ging dit jaar naar KPN met de campagne 'Stukje van mij'. Ook FNV Young & United, Adidas en Werktalent vielen in de prijzen.

De winnende campagnes tonen aan hoe merken het potentieel van YouTube optimaal benutten om hun doelgroepen te bereiken en meetbare resultaten te behalen, van het opbouwen van merkvertrouwen tot het stimuleren van concrete actie. De jury, onder leiding van Henriette van Swinderen (Bond van Adverteerders), heeft in vijf categorieën de volgende campagnes tot winnaar benoemd.

1. Changemakers

FNV Young & United, 'Jeugdlooncampagne', door Young Ones Media

2. Masterful Media Planning

Adidas, 'Matchday', door De Stroom en StudioM

Matchday

3. The Underdog

Werktalent, 'Transfertalent', door Team5PM

4. Creative Excellence

KPN, 'Logbusters', door Dentsu Creative Amsterdam, MindShare en A Bigger Circle

5. Grand Prix

 KPN, 'Stukje van Mij', door MindShare, Dentsu Creative Amsterdam en Wefilm Media

'De kwaliteit van de winnende cases is dit jaar uitzonderlijk. Ze laten stuk voor stuk zien hoe strategisch en creatief denken, in combinatie met de unieke mogelijkheden van YouTube, leiden tot échte impact,' aldus juryvoorzitter Henriette van Swinderen. 'Het is inspirerend om te zien hoe merken, groot en klein, steeds slimmer omgaan met de mogelijkheden van online video. Effectieve combinaties van short en long form en superstrakke targeting maakten de campagnes van de winnaars relevant en onderscheidend. Deze winnaars zijn een toonbeeld van innovatie binnen ons vakgebied.'

De jury bestond dit jaar uit een diverse groep van brandmarketeers, contentcreators en creatieven. Jurylid Sebastiaan Spinhoven, Creative Content Director GroupM, benadrukt dat de winnaars de veelzijdigheid van YouTube als platform bijzonder goed hebben benut.

'De winnaars bewijzen dat het opbouwen van een plek op YouTube loont en je hier echt een band kunt opbouwen met je publiek. De diversiteit van de cases was indrukwekkend en leverde veel interessante inzichten op. KPN laat met twee totaal verschillende campagnes zien hoe breed de mogelijkheden van het platform zijn. Ze zijn erin geslaagd om slim in te spelen op cultuur, of het nu gaat om een inzicht dat populair is op het platform zelf of iets wat leeft bij hun doelgroep', aldus Spinhoven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in