Tijdens de YouTube Works Awards op donderdagavond zijn de winnaars bekendgemaakt van de meest spraakmakende en impactvolle YouTube-campagnes van het jaar.
Tijdens de feestelijke awardshow, die de centrale rol van YouTube als advertentieplatform vierde, werden de winnende campagnes erkend voor hun 'baanbrekende creativiteit en bewezen effectiviteit'. De Grand Prix ging dit jaar naar KPN met de campagne 'Stukje van mij'. Ook FNV Young & United, Adidas en Werktalent vielen in de prijzen.
De winnende campagnes tonen aan hoe merken het potentieel van YouTube optimaal benutten om hun doelgroepen te bereiken en meetbare resultaten te behalen, van het opbouwen van merkvertrouwen tot het stimuleren van concrete actie. De jury, onder leiding van Henriette van Swinderen (Bond van Adverteerders), heeft in vijf categorieën de volgende campagnes tot winnaar benoemd.
1. Changemakers
FNV Young & United, 'Jeugdlooncampagne', door Young Ones Media
2. Masterful Media Planning
Adidas, 'Matchday', door De Stroom en StudioM
3. The Underdog
Werktalent, 'Transfertalent', door Team5PM
4. Creative Excellence
KPN, 'Logbusters', door Dentsu Creative Amsterdam, MindShare en A Bigger Circle
5. Grand Prix
KPN, 'Stukje van Mij', door MindShare, Dentsu Creative Amsterdam en Wefilm Media
'De kwaliteit van de winnende cases is dit jaar uitzonderlijk. Ze laten stuk voor stuk zien hoe strategisch en creatief denken, in combinatie met de unieke mogelijkheden van YouTube, leiden tot échte impact,' aldus juryvoorzitter Henriette van Swinderen. 'Het is inspirerend om te zien hoe merken, groot en klein, steeds slimmer omgaan met de mogelijkheden van online video. Effectieve combinaties van short en long form en superstrakke targeting maakten de campagnes van de winnaars relevant en onderscheidend. Deze winnaars zijn een toonbeeld van innovatie binnen ons vakgebied.'
De jury bestond dit jaar uit een diverse groep van brandmarketeers, contentcreators en creatieven. Jurylid Sebastiaan Spinhoven, Creative Content Director GroupM, benadrukt dat de winnaars de veelzijdigheid van YouTube als platform bijzonder goed hebben benut.
'De winnaars bewijzen dat het opbouwen van een plek op YouTube loont en je hier echt een band kunt opbouwen met je publiek. De diversiteit van de cases was indrukwekkend en leverde veel interessante inzichten op. KPN laat met twee totaal verschillende campagnes zien hoe breed de mogelijkheden van het platform zijn. Ze zijn erin geslaagd om slim in te spelen op cultuur, of het nu gaat om een inzicht dat populair is op het platform zelf of iets wat leeft bij hun doelgroep', aldus Spinhoven.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu