Premium

‘Wereldtentoonstelling Expo 2020 zou één van de meest succesvolle tentoonstellingen ooit worden’

Vanuit Dubai vertelt Schachtschabel dat er geen nieuwe normaal is, alleen exponentiële verandering: ‘Er zijn geen excuses meer.'

Stefanie Schachtschabel, managing partner Globally/Voorzitter Nederlandse Business Council UAE

In aflevering 10 van Adformatie Connects International doet Stefanie Schachtschabel, managing partner bij Globally en voorzitter van de Nederlandse Business Council in de Verenigde Arabische Emiraten, verslag vanuit Dubai.

De onderneemster vertelt hoe het is in Dubai, de stad in het land dat zich nu in twee crises bevindt. Corona en olie. Schachtschabel geeft aan moeilijke keuzes gemaakt te hebben. 

Advertentie
advertisement
Expo 2020 definitief uitgesteld
Expo 2020 definitief uitgesteld Dubai UAE

Expo2020

Schachtschabel, voorzitter van de Nederlandse business Council daar, heeft het in haar verslag onder meer over de zes jaar dat het land zich voorbereid heeft op de Expo 2020, de eerste Wereldtentoonstelling in het Midden-Oosten: ‘Het zou één van de meest succesvolle tentoonstellingen ooit moeten worden voor de overheid en de bedrijven. Er zou ook een Nederlands Paviljoen staan. De klap dat Expo niet doorging kwam heel erg hard aan in dit land met een overheid-driven economie.’

‘De overheid zet nu alles op alles om te zorgen dat niet álles hier kapot gaat’, aldus Schachtschabel die ook aangeeft wel jaloers te zijn op Nederland. ‘De overheid communiceert daar transparant. Hier is dat anders en dat leidt tot veel onduidelijkheid en onzekerheid, maar er is ook een drang naar vernieuwing.'

Bekijk haar verslag vanuit de Verenigde Arabische Emiraten:

Stefanie Schachtschabel, managing partner Globally/Voorzitter Nederlandse Business Council UAE

In de volgende Adformatie Connects International

In de volgende aflevering van Adformatie Connects International een verslag van Rogier Vijverberg, founder van Superheroes. Hij doet verslag over de bureauwereld vanuit New York. Hij geeft zijn reactie op de uitzending de Adformatie Connects Live talkshow van aankomende donderdag. In deze uitzending wordt besproken hoe de bureau’s zich door de crisis heen slaan.

Lees: Hoe slaan bureaus zich door de crisis heen? 

Alle afleveringen van Adformatie Connects International

Bekijk ook: aflevering 1 met Olivier Koelemij, MediaMonks. Hij doet verslag vanuit Los Angeles.

Bekijk ook: aflevering 2  met Annelies Valk, Vodafone. Zij doet verslag vanuit Londen.

Bekijk ook: aflevering 3  met Stacey Rookhuizen, Bombilate. Zij doet verslag vanuit New York.

Bekijk ook: aflevering 4  met Angela van der Kooye, CCPR. Zij doet verslag vanuit Paramaribo.

Bekijk ook: aflevering 5  met Dennis Potgraven, Havas. Hij doet verslag vanuit Shanghai.

Bekijk ook: aflevering 6  met Peren Ozturan, Özyeğin University. Zij doet verslag vanuit Istanboel

Bekijk ook: aflevering 7  met Cees Honig, co-ceo muziekvideoplatform XITE. Hij doet verslag vanuit Brookyn, NY.

Bekijk ook: aflevering 8  met Arne Mosselman, director of creative strategy bij Hill+Knowlton Strategies. Hij doet verslag vanuit Dubai.

Bekijk ook: aflevering 9  met Neil Webers, Executive VP Americas bij EFESO en auteur van het management boek ‘Performance Behaviour’. Hij doet verslag vanuit Philadelphia.

premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

Advertentie