Els Dijkhuizen wordt per 5 januari de nieuwe chief marketing officer (CMO) van McDonald’s. Ze volgt Stijn Mentrop op, die afgelopen zomer met succes de overstap maakte als CMO naar McDonald’s Duitsland. Met deze benoeming komt Els aan het roer te staan van het Nederlandse marketingteam.
Dijkhuizen wordt gezien als één van de meest invloedrijke marketeers van Nederland. Haar leiderschap kenmerkt zich door het combineren van merkleiderschap, creativiteit en teamwork.
Zoe Hamburger, managing director McDonald’s Nederland: 'Met haar ruime ervaring in merkstrategie, innovatie en marketing brengt Els een unieke combinatie van creativiteit, commercieel inzicht en mensgericht leiderschap mee naar McDonald’s. Haar komst betekent een mooie kans om onze positie als marktleider verder te versterken. Ik kijk ernaar uit om nauw met haar samen te werken om de groei van ons merk verder voort te zetten.'
Dijkhuizen zelf noemt McDonald’s is 'een iconisch merk dat diep geworteld is in het dagelijks leven van mensen. Het merk met de vertrouwde gele bogen straalt positiviteit, innovatie en beleving uit. Ik kijk er enorm naar uit om samen met het team hier verder aan te bouwen.'
Heineken
Tot voor kort werkte Dijkhuizen bij Heineken waar ze in november na zestien jaar vertrok. Ze had er verschillende (inter)nationale marketing- en communicatiefuncties. Als marketing director Heineken Nederland en Global Director Sponsorships Communication was Dijkhuizen onder meer verantwoordelijk voor de herpositionering van Texels Skuumkoppe, de 150 jaar jubileumcampagne ‘Heerlijk Helder hoe je ons ook noemt’ en werkte ze samen met het team uit China aan de introductie van Heineken Silver bier. Daarnaast leidde zij creatieve projecten en bouwde zij de digital- en datakant verder uit, onder andere met het Vrienden van Amstel-ticketingplatform.
Als CMO is Dijkhuizen onderdeel van de Nederlandse directie en werkt zij nauw samen met de franchisenemers van McDonald’s en met de vaste bureau partners zoals TBWA\, OMD, MRM en Ace.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu