Overslaan en naar de inhoud gaan

Els Dijkhuizen nieuwe CMO van McDonald’s Nederland

Ze volgt per 5 januari Stijn Mentrop op.
Els Dijkhuizen

Els Dijkhuizen wordt per 5 januari de nieuwe chief marketing officer (CMO) van McDonald’s. Ze volgt Stijn Mentrop op, die afgelopen zomer met succes de overstap maakte als CMO naar McDonald’s Duitsland. Met deze benoeming komt Els aan het roer te staan van het Nederlandse marketingteam.

Dijkhuizen wordt gezien als één van de meest invloedrijke marketeers van Nederland. Haar leiderschap kenmerkt zich door het combineren van merkleiderschap, creativiteit en teamwork.

Zoe Hamburger, managing director McDonald’s Nederland: 'Met haar ruime ervaring in merkstrategie, innovatie en marketing brengt Els een unieke combinatie van creativiteit, commercieel inzicht en mensgericht leiderschap mee naar McDonald’s. Haar komst betekent een mooie kans om onze positie als marktleider verder te versterken.  Ik kijk ernaar uit om nauw met haar samen te werken om de groei van ons merk verder voort te zetten.'

Dijkhuizen zelf noemt McDonald’s is 'een iconisch merk dat diep geworteld is in het dagelijks leven van mensen.  Het merk met de vertrouwde gele bogen straalt positiviteit, innovatie en beleving uit. Ik kijk er enorm naar uit om samen met het team hier verder aan te bouwen.'

Heineken

Tot voor kort werkte Dijkhuizen bij Heineken waar ze in november na zestien jaar vertrok.  Ze had er verschillende (inter)nationale marketing- en communicatiefuncties. Als marketing director Heineken Nederland en Global Director Sponsorships Communication was Dijkhuizen onder meer verantwoordelijk voor de herpositionering van Texels Skuumkoppe, de 150 jaar jubileumcampagne ‘Heerlijk Helder hoe je ons ook noemt’ en werkte ze samen met het team uit China aan de introductie van Heineken Silver bier. Daarnaast leidde zij creatieve projecten en bouwde zij de digital- en datakant verder uit, onder andere met het Vrienden van Amstel-ticketingplatform.

Als CMO is Dijkhuizen onderdeel van de Nederlandse directie en werkt zij nauw samen met de franchisenemers van McDonald’s en met  de vaste bureau partners zoals TBWA\, OMD, MRM en Ace. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in