Overslaan en naar de inhoud gaan

Patricia Sonius algemeen directeur Nationaal Media Onderzoek

Ze was al directeur onderzoek bij het instituut.
Patricia Sonius
© Ridderhof Fotografie

Patricia Sonius wordt met ingang van 1 januari 2026 algemeen directeur Nationaal Media Onderzoek (NMO). Ze is momenteel directeur onderzoek bij het instituut en volgt Arjan Pomper op die vorig jaar na een korte periode als directeur vertrok.

Sonius krijgt daarmee naast haar eindverantwoordelijkheid voor het mediabereiksonderzoek ook de dagelijkse leiding van NMO in handen. 

Jacques Kuyf, bestuursvoorzitter van NMO: 'Patricia heeft ná het vertrek van algemeen directeur Arjan Pomper naast haar verantwoordelijkheden op het vlak van onderzoek ook de operationele en strategische onderwerpen uitstekend opgepakt. Dat heeft bij het bestuur, de NMO-medewerkers en extern betrokkenen veel respect afgedwongen. Het bestuur is er dan ook van overtuigd dat Patricia met succes invulling zal geven aan de functie van algemeen directeur.'

Sonius laat weten het 'een enorme eer en blijk van vertrouwen' te vinden om de positie van algemeen directeur van NMO te gaan vervullen. 'Ik zie ernaar uit om samen met het bestuur, de NMO-collega’s en alle stakeholders verder te bouwen aan een sterk en relevant NMO.'

Volgende fase NMO kijkonderzoek

Op de agenda voor volgend jaar staat onder meer de volgende fase van het kijkonderzoek waarin het online kijken van apps en online worden toegevoegd. Deze fase zou aanvankelijk eind dit jaar ingaan, maar NMO heeft nog enige tijd nodig.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in