V&D komt in handen van Secret Sales, een Brits online platform in afgeprijsde mode en beauty. Dit neemt ook de Nederlandse webshop To Be Dressed over van eigenaar Cool Investments. Secret Sales wil met de overnames zijn positie in de Benelux versterken en verder groeien in Europa.
De oorspronkelijke winkelketen V&D ging eind 2015 failliet, waarna de merkrechten in handen kwamen van onder meer CoolCat-oprichter Roland Kahn en oud-Hema-topman Ronald van Zetten. Zij startten in 2018 het online warenhuis vd.nl, gericht op actieve 40-plussers met interesses als reizen, gezondheid en wonen.
Opnieuw positioneren
Secret Sales zegt het merk opnieuw te positioneren als een inspirerende modebestemming in Nederland. Dat valt samen met de overname van To Be Dressed, een Nederlands modeplatform dat zich richt op jonge consumenten.
Zowel V&D als To Be Dressed behoudt zijn identiteit onder het nieuwe eigendom. Chris Griffin, CEO van Secret Sales: ‘V&D is niet zomaar een merk, het is een onderdeel van Nederland. Dit is een unieke kans om V&D te laten evolueren, terwijl we trouw blijven aan alles wat mensen eraan waarderen.’
Beide krijgen toegang tot een productvoorraad en assortiment van meer dan 4.500 mode- en beautymerken. Deze samenwerking moet consumenten meer keuze en waarde bieden, evenals redenen om terug te keren, aldus Secret Sales.
Nieuw hoofdstuk
Jonathan Kahn, partner bij Cool Investments en voormalig eigenaar van V&D, noemt de verkoop als het begin van een nieuw hoofdstuk. Hij benadrukt dat V&D ‘perfect gepositioneerd’ is voor verdere groei door de schaal en ambitie van Secret Sales.
Secret Sales is nu actief in zeven Europese markten en heeft 17 miljoen geregistreerde gebruikers. De overname van V&D en To Be Dressed is een belangrijke stap in de missie van Secret Sales om de ‘meest verbonden marktplaats’ voor afgeprijsde mode in Europa te worden.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu