Overslaan en naar de inhoud gaan

DPG Media start PMP Portal voor programmatic advertising

'De open marketplace past niet langer bij onze visie.'
DPG Media
© DPG Media

DPG Media wil adverteerders een vooruitstrevende oplossing bieden die volledig inspeelt op de behoefte aan controle, snelheid en transparantie. Het mediabedrijf zet daarmee een volgende stap in de Trusted Web-strategie, waarin transparantie en brand safety centraal staan.

Waar adverteerders voorheen via e-mail of telefonisch contact een PMP-deal moesten aanvragen, is dit met de nieuwe PMP Portal nu snel zelf te regelen. Een aanvraag duurt volgens DPG Media nog maar enkele seconden, waardoor campagnes aanzienlijk sneller live kunnen. Daarnaast biedt de portal een actueel overzicht van de actieve en beschikbare deals en vereenvoudigt het campagnebeheer.

De inkoop van media via een private marketplace biedt adverteerders een veilig, transparant en efficiënt alternatief voor de open marketplace. DPG biedt al direct buy met advies van accountmanagers tot self-serve via Ad Manager van DPG Media en een eigen Demand Side Platform (DSP).

Uitfaseren open marketplace

'De open marketplace past niet langer bij onze visie, onder andere vanwege het gebrek aan transparantie en het op grote schaal delen van gebruikersdata, zegt Kevin Vriend, teamlead programmatic & platform succes bij DPG Media. 'En voor adverteerders blijft het altijd een risico of ze wel in een brand safe omgeving adverteren. De private marketplace biedt altijd een betrouwbare context en kwaliteit. Dankzij de PMP Portal is deze inkooproute nu veel efficiënter in te zetten en binnen het veilige ecosysteem van DPG Media.'

DPG Media werkt al langer aan de uitfasering van inkoop via de Open Marketplace. Een recente stap is het stopzetten van de advertentieverkoop via de open marketplace binnen haar nieuws- en magazine-apps. 

De PMP Portal is per direct beschikbaar voor alle adverteerders en mediabureaus van DPG Media.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in