DPG Media introduceert een PMP Portal voor programmatic advertising. Hiermee kunnen adverteerders en mediabureaus zelfstandig deals binnen de private marketplace (PMP) aanmaken en beheren.
DPG Media wil adverteerders een vooruitstrevende oplossing bieden die volledig inspeelt op de behoefte aan controle, snelheid en transparantie. Het mediabedrijf zet daarmee een volgende stap in de Trusted Web-strategie, waarin transparantie en brand safety centraal staan.
Waar adverteerders voorheen via e-mail of telefonisch contact een PMP-deal moesten aanvragen, is dit met de nieuwe PMP Portal nu snel zelf te regelen. Een aanvraag duurt volgens DPG Media nog maar enkele seconden, waardoor campagnes aanzienlijk sneller live kunnen. Daarnaast biedt de portal een actueel overzicht van de actieve en beschikbare deals en vereenvoudigt het campagnebeheer.
De inkoop van media via een private marketplace biedt adverteerders een veilig, transparant en efficiënt alternatief voor de open marketplace. DPG biedt al direct buy met advies van accountmanagers tot self-serve via Ad Manager van DPG Media en een eigen Demand Side Platform (DSP).
Uitfaseren open marketplace
'De open marketplace past niet langer bij onze visie, onder andere vanwege het gebrek aan transparantie en het op grote schaal delen van gebruikersdata, zegt Kevin Vriend, teamlead programmatic & platform succes bij DPG Media. 'En voor adverteerders blijft het altijd een risico of ze wel in een brand safe omgeving adverteren. De private marketplace biedt altijd een betrouwbare context en kwaliteit. Dankzij de PMP Portal is deze inkooproute nu veel efficiënter in te zetten en binnen het veilige ecosysteem van DPG Media.'
DPG Media werkt al langer aan de uitfasering van inkoop via de Open Marketplace. Een recente stap is het stopzetten van de advertentieverkoop via de open marketplace binnen haar nieuws- en magazine-apps.
De PMP Portal is per direct beschikbaar voor alle adverteerders en mediabureaus van DPG Media.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu