
Kruidvat opent deze week een digitaal-out-of-home (DOOH) netwerk in 775 winkels. Het gaat om digitale schermen in de winkeletalage. Met een bereik van gemiddeld 5 miljoen wekelijkse winkelbezoekers wil Kruidvat merken zowel on- als offline advertentiemogelijkheden bieden onder de naam OptimO.
Met de introductie van digitale schermen zet Kruidvat een volgende stap in de wereld van retailmedia. Vorig jaar introduceerde de retailer diverse online retailmediaproposities. Het netwerk wordt meegenomen in de eerstvolgende update van het Buitenreclame Onderzoek (BRO), waarmee het bereik van dit nieuwe netwerk inzichtelijk wordt gemaakt. Binnen drie maanden zijn vierhonderd winkels voorzien van een scherm; dit groeit door naar 775 locaties verspreid over Nederland.
Vacatures
Creatieve Marketing Communicatie medewerker
Stichting Federatie Financieel PlannersMarketing Manager
FloramediaCorporate woordvoerder
TU DelftCombinatie van online en offline
'Met de uitrol van DOOH zetten we de kracht van online en offline volledig in', zegt Brenda Smith, CMO bij AS Watson Benelux. 'We bieden adverteerders nu een bijzonder krachtig omnichannel retail media netwerk – van online zichtbaarheid, digitale schermen in de winkel tot het toegankelijke maken van data uit de Kruidvat Club. Zo combineren we impactvolle kanalen met diep klantinzicht.'
Partnership met Global Media & Entertainment
Voor de sales van het digitale netwerk heeft Kruidvat een partnership gesloten met Global Media & Entertainment. Guy Grimmelt, marketing & sales director bij Global: 'Dit is één van de laatste écht grote retailnetwerken die in de markt beschikbaar komen. Kruidvat trekt wekelijks een enorm diverse groep shoppers en bevindt zich in de drukste winkelstraten van Nederland, waardoor je vrijwel iedereen bereikt.'
Voor de installatie en beheer van de digital signage schermen werkt Kruidvat samen met First Impression.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee