Overslaan en naar de inhoud gaan

Mediahuis Radio in augustus de grootste stijger in de commerciële doelgroepen

Qmusic blijft ruim marktleider.
radio
© Shutterstock

Qmusic blijft in de commerciële doelgroepen ruim marktleider in augustus, zo blijkt uit de nieuwste luistercijfers van NMO. Per zendergroep bekeken maakt Mediahuis Radio - met de zenders Radio Veronica, 100%NL en Slam! - in augustus de grootste progressie.

20-49

In de commerciële doelgroep 20-49 weet marktleider Qmusic iets te stijgen, maar vallen in de top-10 met name NPO 3FM (index 139) en Slam! (index 133) op. Ook Radio Veronica weet weer te stijgen. Sky Radio ziet het aandeel fors dalen.

2049aug25

20-59

In de commerciële doelgroep 20-59 een iets ander beeld. Daar weet NPO Radio 2 terrein te winnen, net als Radio 10. Ook in deze doelgroep is er een plus voor Radio Veronica en 3FM, terwijl NPO Radio 1 en Sky Radio in de min staan. De meeste progressie in de top-20 maakt Qmusic Limburg.

2059aug25

Zendergroepen: Mediahuis de grootste stijger

Kijkend naar de resultaten op groepsniveau is Mediahuis de grootste stijger in de commerciële doelgroepen 20-59 jaar en 20-49 jaar, met een groei van 7 procent. Zowel Talpa Network als DPG Media leveren daar iets in. In de brede doelgroep 13+ laat vooral de NPO een stevige groei zien, gevolgd door Mediahuis. Ook daar leveren Talpa Network en DPG Media in.

zenderaug25
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in