Qmusic blijft in de commerciële doelgroepen ruim marktleider in augustus, zo blijkt uit de nieuwste luistercijfers van NMO. Per zendergroep bekeken maakt Mediahuis Radio - met de zenders Radio Veronica, 100%NL en Slam! - in augustus de grootste progressie.
20-49
In de commerciële doelgroep 20-49 weet marktleider Qmusic iets te stijgen, maar vallen in de top-10 met name NPO 3FM (index 139) en Slam! (index 133) op. Ook Radio Veronica weet weer te stijgen. Sky Radio ziet het aandeel fors dalen.
20-59
In de commerciële doelgroep 20-59 een iets ander beeld. Daar weet NPO Radio 2 terrein te winnen, net als Radio 10. Ook in deze doelgroep is er een plus voor Radio Veronica en 3FM, terwijl NPO Radio 1 en Sky Radio in de min staan. De meeste progressie in de top-20 maakt Qmusic Limburg.
Zendergroepen: Mediahuis de grootste stijger
Kijkend naar de resultaten op groepsniveau is Mediahuis de grootste stijger in de commerciële doelgroepen 20-59 jaar en 20-49 jaar, met een groei van 7 procent. Zowel Talpa Network als DPG Media leveren daar iets in. In de brede doelgroep 13+ laat vooral de NPO een stevige groei zien, gevolgd door Mediahuis. Ook daar leveren Talpa Network en DPG Media in.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu