Sportmarketingbureau On Your Marks lanceert Paddock, een platform van AI-apps bedoeld om het vak te verbeteren. De eerste app heet Fantiment en focust zich op gedegen research doen, volgens On Your Marks vaak een 'onderbelicht pijnpunt'. Ziggo Sport, Team Visma | Lease a Bike en Mizuno zijn de eerste klanten van de bèta-app.
De tweede app is Chant, een 'veilige omgeving waarin de beste en laatste AI-modellen worden gecentraliseerd voor tekst, foto en videogeneratie'. In de komende maanden volgen er meer (AI)apps, waaronder Sponsodex. Deze tool kan sponsordeals doorgronden om 'het maximale uit afspraken met rechtenhouders te halen', klinkt het.
Het gemeenschappelijke doel van de AI-apps binnen Paddock is sportmarketeers helpen om slimmer, effectiever en creatiever te activeren. On Your Marks, gevestigd in Eindhoven, verwacht zelf dat de combinatie van eigen expertise en het gebruik van AI gaat leiden tot succesvollere activaties en campagnes.
Niet zomaar een aanvulling
'Met Paddock zetten we een eerste, grote stap in de toekomst van ons bureau', zegt Lennart Boven, managing partner bij On Your Marks. 'AI is niet zomaar een aanvulling, het wordt de basis onder alles wat we doen. Het traditionele bureaumodel gaat veranderen, we worden de regisseurs van alle beschikbare tooling en modellen. Met Paddock creëren we een omgeving waarmee we wendbaar zijn om op het juiste moment op die veranderingen in te spelen'.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu