Overslaan en naar de inhoud gaan

Tatoma's programma moet bureaus helpen om AI echt te integreren in hun bedrijfsvoering

Tatoma start gelijktijdig in Nederland en Denemarken. Duncan Borsboom leidt de Nederlandse tak.
ai
© Shutterstock

Bureaus die AI op de juiste manieren integreren in hun bedrijfsvoering, kunnen volgens Tatoma succesvoller werken dan bureaus die in de experimentele fase blijven hangen. Tatoma (Talking to Machines) wil als nieuw bedrijf hulp bieden aan bureaus die de volgende stap met AI willen maken. De startup heeft daar een programma voor ontwikkeld, bestaande uit onder meer technische scans, periodieke overleggen en sprints.

Tatoma start vandaag in Nederland en Denemarken en werkt in Nederland aan het vinden van tien bureaus voor zijn programma, vertelt Duncan Borsboom. Hij leidt de Nederlandse tak en zegt dat het nog te vroeg is om nu namen te delen van deelnemende bureaus. Borsboom is medeoprichter van het bureau Endeavour en bestuurslid van Dutch Digital Agencies. 

In Denemarken geeft Henrik Jensen leiding aan Tatoma, na zijn tijd als Nordic-ceo van Dentsu Aegis. Tatoma is opgericht door Maarten van den Heuvel - Erp (Go Weekly) en Sander Kok (Greenhouse Group / GoodHabitz).

Kok: 'Ons vak is bedrijven inhoudelijk te begeleiden bij de implementatie van AI in processen en producten. Doordat we dit in uiteenlopende industrieën en markten doen, weten we wat wel en niet werkt'. Bureaus die AI goed implementeren, kunnen volgens Tatoma meer marge realiseren, sneller werken en meer talent aantrekken of behouden.

Tatoma gaat werken met zogeheten agency circles in verschillende branches, waaronder gezondheidszorg en educatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in