De wereldberoemde voetbalclub FC Internazionale Milano - oftewel Inter - lanceert een eigen loyaliteitsprogramma. Wie een online account aanmaakt, kan een AI-aangedreven avatar creëren en digitale doelen behalen. Voetbalfans worden op verschillende manieren beloond voor hun betrokkenheid bij Inter, zegt Dept. Het van oorsprong Nederlandse bureau werkt sinds 2022 samen met de voetbalclub en was verantwoordelijk voor het designproces van de online fanomgeving.
Inter en Dept treden vandaag met de lancering naar buiten, maar helemaal nieuw is de digitale omgeving niet. Het loyaliteitsplatform staat al een paar weken live, zeggen de partijen. Dat leidt vandaag in het persbericht tot het heuglijke nieuws dat er al meer dan 350 duizend geregistreerde accounts zijn aangemaakt.
Onderdeel van het loyaliteitsplatform zijn de genoemde AI-avatars, gekleed in de kleuren van de voetbalclub. Gebruikers kunnen er een 'gamified ervaring' beleven. Voor de liefhebber: de AI-avatars zijn gemaakt met behulp van Midjourney en de FloraFauna AI-suite.
Dept en Inter werkten eerder al samen voor het ontwerp van de voetbalwebsite, mobiele app en digitale campagnes in het seizoen 203/2024. Er is ook een persoonlijke accountpagina voor fans gemaakt, waarop zij onder meer tickets, clubkaarten en hun persoonlijke gegevens beheren.
Credits:
Klant: Inter Milan
Verantwoordelijkl bij klant: Roberto Monzani
Bureau: DEPT®
Account: Maarten Matthieu
Projectmanagement: Jack Darroch
Designteam: Levin Das Dores, Sophie Hoeboer, Roel Stellinga, Tom Bertram, Eefje Vermeulen
Illustratie & animatie: FloraFauna AI Suite

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu