Overslaan en naar de inhoud gaan

Startup WallyMatters belooft media-inzet via AI te optimaliseren op merkdoelstellingen

Oprichters Michiel Lok en Robin Bach Kolling werkten eerder bij GroupM.
Wallymatters
De twee oprichters
© Max Tjaarda / WallyMatters

De startup WallyMatters belooft adverteerders duidelijker te maken welke media-inzet écht bijdraagt aan merkdoelstellingen. WallyMatters zegt kunstmatige intelligentie (AI) te gebruiken om elke media-impressie te scoren en te optimaliseren op basis van mediasignalen die aantoonbaar merkresultaat opleveren. Het brand intelligence platform is vanaf vandaag beschikbaar voor bureaus en adverteerders in Nederland. Komend jaar wil de startup opschalen naar het buitenland. 

WallyMatters komt uit de koker van Michiel Lok en Robin Bach Kolling. Het duo heeft gezamenlijk meer dan 30 jaar ervaring in media, advertising en technologie en werkte eerder bij GroupM op het snijvlak van programmatic media, connected tv (CTV) en digital out of home (DOOH). 

Real-time optimaliseren

Mediakanalen zijn er in overvloed, waardoor er veel te analyseren en optimaliseren is. Lok: 'Ons platform is vandaag actief in programmatic display, video en CTV en gebruikt AI, gevoed door een omvangrijke historische dataset, om te voorspellen welke inzet het meeste merkresultaat oplevert. Daardoor kunnen campagnes real-time én cross-mediaal worden geoptimaliseerd. In de volgende fase voegen we ook DOOH en social toe, zodat merken hun volledige mix vanuit één platform kunnen aansturen'.

Compagnon Bach Kolling vult aan: 'Adverteerders en bureaus moeten werken met een steeds complexer wordend medialandschap waarbinnen metrics en databronnen niet met elkaar communiceren. Het wordt nog urgenter om één betrouwbaar kompas te hebben dat in real-time laat zien welke media-investeringen waarde leveren. Dat is de kern van wat wij oplossen door elke impressie waardevol te maken'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in