De startup WallyMatters belooft adverteerders duidelijker te maken welke media-inzet écht bijdraagt aan merkdoelstellingen. WallyMatters zegt kunstmatige intelligentie (AI) te gebruiken om elke media-impressie te scoren en te optimaliseren op basis van mediasignalen die aantoonbaar merkresultaat opleveren. Het brand intelligence platform is vanaf vandaag beschikbaar voor bureaus en adverteerders in Nederland. Komend jaar wil de startup opschalen naar het buitenland.
WallyMatters komt uit de koker van Michiel Lok en Robin Bach Kolling. Het duo heeft gezamenlijk meer dan 30 jaar ervaring in media, advertising en technologie en werkte eerder bij GroupM op het snijvlak van programmatic media, connected tv (CTV) en digital out of home (DOOH).
Real-time optimaliseren
Mediakanalen zijn er in overvloed, waardoor er veel te analyseren en optimaliseren is. Lok: 'Ons platform is vandaag actief in programmatic display, video en CTV en gebruikt AI, gevoed door een omvangrijke historische dataset, om te voorspellen welke inzet het meeste merkresultaat oplevert. Daardoor kunnen campagnes real-time én cross-mediaal worden geoptimaliseerd. In de volgende fase voegen we ook DOOH en social toe, zodat merken hun volledige mix vanuit één platform kunnen aansturen'.
Compagnon Bach Kolling vult aan: 'Adverteerders en bureaus moeten werken met een steeds complexer wordend medialandschap waarbinnen metrics en databronnen niet met elkaar communiceren. Het wordt nog urgenter om één betrouwbaar kompas te hebben dat in real-time laat zien welke media-investeringen waarde leveren. Dat is de kern van wat wij oplossen door elke impressie waardevol te maken'.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu