Bol introduceert een nieuw selfservice advertentieproduct voor alle verkooppartners en leveranciers. Met de zogeheten branded shelves-functie kan een adverteerder zijn merk en productassortiment op een meer visueel aansprekende manier presenteren aan klanten. Een mini-etalage toont tekst, beeld en enkele uitgelichte producten om de klant een completer beeld te geven van het merk.
De branded shelves-functie is de afgelopen periode getest met 300 adverteerders. Hun feedback is verwerkt in het definitieve advertentieproduct, stelt Bol. Vanaf vandaag kunnen alle verkooppartners van Bol de advertentiefunctie - tegen betaling uiteraard - inzetten.
Merkbeleving
Bol noemt de introductie van branded shelves de volgende stap in de ontwikkeling van een volwaardig retailmediaplatform. Volgens de webwinkelreus verschuift de focus in adverteren binnen e-commerce steeds meer van conversie naar merkbeleving en -herkenning.
'Met branded shelves geven we verkooppartners en merken de ruimte om zich beter te profileren binnen het platform, met een uitstraling die past bij hun eigen merk en visuele identiteit. Zo spelen we in op hun behoefte om niet alleen zichtbaar, maar ook herkenbaar aanwezig te zijn en bieden we klanten een complete merkbeleving', zegt Joris Scheepens, chief advertising & new business officer bij bol.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu