Bol lanceert, net op tijd voor de feestdagen, een cadeaukeuzehulp in zijn app. Deze tool gebruikt, hoe kan het ook anders tegenwoordig, AI om de klant te helpen bij het vinden van passende cadeautjes voor dierbaren. De keuzehulp stelt een paar vragen en gebruikt je antwoorden om relevante cadeautips te geven. Dept werkte mee aan de totstandkoming van de AI-tool.
De keuzehulp vraagt concreet wie je wil verrassen, waar die persoon van houdt en wat je budget is. Daarna krijg je vervolgvragen, zoals welke interesses of hobby's de ontvanger heeft en hoe je elkaar kent. Bol belooft de AI-tool te blijven verbeteren aan de hand van gebruikersfeedback.
Fiona Vanderbroeck, director consumer en marketing bij bol, vertelt: 'Met de cadeauhulp zetten we een mooie stap richting persoonlijker shoppen. De tool begrijpt wat iemand zoekt en vertaalt dat razendsnel naar relevante aanbevelingen. En dit is pas het begin: we zien dat klanten steeds meer behoefte hebben aan slimme oplossingen die het online winkelen persoonlijker en makkelijker maken. Dankzij onze productkennis, miljoenen reviews en een breed assortiment kunnen we AI op een waardevolle manier inzetten door de hele winkelreis heen'.
Bol en Dept werken al zeven jaar samen. Vorige maand werd bekend dat Bol een accountpitch heeft uitgeschreven en Dept zijn account verdedigt. De uitslag wordt naar verwachting eind december duidelijk.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu