Overslaan en naar de inhoud gaan

AI-cadeaukiezer van Bol schiet klanten te hulp

Nieuwe functie is te vinden in de app van Bol en ontwikkeld in samenwerking met Dept.
bol cadeauhulp app
© Aangeleverd

Bol lanceert, net op tijd voor de feestdagen, een cadeaukeuzehulp in zijn app. Deze tool gebruikt, hoe kan het ook anders tegenwoordig, AI om de klant te helpen bij het vinden van passende cadeautjes voor dierbaren. De keuzehulp stelt een paar vragen en gebruikt je antwoorden om relevante cadeautips te geven. Dept werkte mee aan de totstandkoming van de AI-tool. 

De keuzehulp vraagt concreet wie je wil verrassen, waar die persoon van houdt en wat je budget is. Daarna krijg je vervolgvragen, zoals welke interesses of hobby's de ontvanger heeft en hoe je elkaar kent. Bol belooft de AI-tool te blijven verbeteren aan de hand van gebruikersfeedback.

Fiona Vanderbroeck, director consumer en marketing bij bol, vertelt: 'Met de cadeauhulp zetten we een mooie stap richting persoonlijker shoppen. De tool begrijpt wat iemand zoekt en vertaalt dat razendsnel naar relevante aanbevelingen. En dit is pas het begin: we zien dat klanten steeds meer behoefte hebben aan slimme oplossingen die het online winkelen persoonlijker en makkelijker maken. Dankzij onze productkennis, miljoenen reviews en een breed assortiment kunnen we AI op een waardevolle manier inzetten door de hele winkelreis heen'.

Bol en Dept werken al zeven jaar samen. Vorige maand werd bekend dat Bol een accountpitch heeft uitgeschreven en Dept zijn account verdedigt. De uitslag wordt naar verwachting eind december duidelijk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in