Overslaan en naar de inhoud gaan

Een Opel-auto neerzetten in MediaMarkt-vestigingen blijkt effectieve reclame

Marketingactivatie in tientallen elektronicawinkels krijgt een vervolg, melden de partijen.
opel mediamarkt
De Opel Frontera in een MediaMarkt-winkel
© Aangeleverd

Opel is tevreden over een marketingactivatie rondom zijn Frontera-auto in tientallen MediaMarkt-vestigingen. Deze non-endemic-samenwerking - de auto is immers niet rechtstreeks te koop bij de elektronicaketen - blijkt erg effectief, meldt onderzoekspartij Kantar.

Opel plaatste Frontera-modellen in 25 auto's en adverteerde in 50 winkels via digitale schermen. Volgens Kantar scoort deze activatie erg goed op salience, oftewel opvallendheid. Men verwachtte geen auto in een elektronicawinkel, is een belangrijke verklaring. De retail media-campagne via MediaMarkt draagt vooral bij aan Opel's brand equity-doelstellingen op de lange termijn, stelt Kantar. Op de korte termijn helpt de campagne ook bij het vergroten van de naamsbekendheid van de Frontera.

Vervolg en lessen

Opel is dusdanig tevreden dat het doorgaat met retail media bij MediaMarkt. 'Tijdens de Black Friday-campagne staat de Opel Rocks prominent in de winkels, met een zeer scherp maandtarief dat de stap naar elektrisch rijden aantrekkelijk maakt voor een breed publiek. De combinatie van fysieke aanwezigheid en digitale ondersteuning zorgt voor maximale impact en versterkt de modelbekendheid bij een nieuw, koopgericht publiek', zegt Pleuntje Smulders, marketingmanager bij Opel Nederland. 

MediaMarkt, Opel en Kantar hebben ook lessen getrokken uit de Frontera-activatie. Bij toekomstige campagnes kiezen de partijen voor grotere banners en duidelijkere vermeldingen van de autonaam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in