Opel is tevreden over een marketingactivatie rondom zijn Frontera-auto in tientallen MediaMarkt-vestigingen. Deze non-endemic-samenwerking - de auto is immers niet rechtstreeks te koop bij de elektronicaketen - blijkt erg effectief, meldt onderzoekspartij Kantar.
Opel plaatste Frontera-modellen in 25 auto's en adverteerde in 50 winkels via digitale schermen. Volgens Kantar scoort deze activatie erg goed op salience, oftewel opvallendheid. Men verwachtte geen auto in een elektronicawinkel, is een belangrijke verklaring. De retail media-campagne via MediaMarkt draagt vooral bij aan Opel's brand equity-doelstellingen op de lange termijn, stelt Kantar. Op de korte termijn helpt de campagne ook bij het vergroten van de naamsbekendheid van de Frontera.
Vervolg en lessen
Opel is dusdanig tevreden dat het doorgaat met retail media bij MediaMarkt. 'Tijdens de Black Friday-campagne staat de Opel Rocks prominent in de winkels, met een zeer scherp maandtarief dat de stap naar elektrisch rijden aantrekkelijk maakt voor een breed publiek. De combinatie van fysieke aanwezigheid en digitale ondersteuning zorgt voor maximale impact en versterkt de modelbekendheid bij een nieuw, koopgericht publiek', zegt Pleuntje Smulders, marketingmanager bij Opel Nederland.
MediaMarkt, Opel en Kantar hebben ook lessen getrokken uit de Frontera-activatie. Bij toekomstige campagnes kiezen de partijen voor grotere banners en duidelijkere vermeldingen van de autonaam.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu